روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند.

روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در آیین افتتاح یک واحد بومگردی در روستای شکرکوه کلاردشت افزود: با تحقق این راهبرد علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغالزایی، صنایع دستی آن منطقه نیز نمایش داده می گردد.

وی اعلام کرد: هر سرمایه گذار که علاقمند به سرمایه گذاری در بومگردی در این روستاها بوده، این اداره کل حمایتهای لازم را برای پیشبرد امور آنان انجام خواهد داد.

فرید اوجی، مدیر مجموعه بومگردی شکرکوه کلاردشت احیای روستا را از جمله اهداف راه اندازی بومگردی برشمرد و گفت: با راه اندازی این واحد 6 نفر مشغول به کار شدند.

وی ظرفیت اسکان مسافران در این واحد برای یک شب را 25 نفر اعلام و افزود: در مجموع برای هر واحد هشت تا 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

اوجی راه دسترسی خاکی و نامناسب را از مسائل این واحد بومگردی ذکر کرد و از مسئولان امر برای برطرف این مشکل خواهان یاری شد.

بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیشتر از 25 درصد مسافرانی که به این استان می آیند، در روستاها اقامت می نمایند.

در سالهای اخیر 342 واحد بومگردی در روستاهای مازندران راه اندازی و فعال شده که این اندازه به گفته مسئولان امر با توجه به تعدد روستاها اندک است.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در هفدمین سفر شهرستانی با 40 مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرحها، ملاقات چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان مالی، مصوباتی برای حل مسائل این منطقه داشته باشد.

شماری از اهالی شهرستان کلاردشت ضمن ابراز خوشحالی از این سفر شهرستانی استاندار مازندران اعلام کردند: شهرستانهای غرب مازندران احتیاج به رسیدگی بیشتر دارد و ما اهالی کلاردشت از استاندار دولت مردمی می خواهیم چالشهای هر منطقه را به صورت ریشه ای آنالیز و نسبت به حل آنها جهادی رسیدگی نمایند.

استاندار مازندران آنالیز مسائل و مسائل و ملاقات با نمایندگان اقشار مردم شهرستان را از مهمترین اهداف سفر به کلاردشت برشمرد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2259

به "روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان منطقه ها بومگردی معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید