طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو؛ عکس مرحله به مرحله

به گزارش مجله گوگل ایرانی، امروزه بیشتر مردم علاقه دارند کیک و شیرینی های مختلف را در خانه تهیه نمایند تا از سلامت و کیفیت آن مطمئن باشند و در این میان تهیه کیک های متنوع برای عصرانه بسیار هوادار دارد.

طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو؛ عکس مرحله به مرحله

امروز قصد داریم طرز تهیه کیک با رویه عسلی گردویی را آموزش بدهیم در این کیک به جای شیر و روغن از خامه استفاده شده که بافت خوب و پنبه ای در کیک ایجاد میکند و بعلاوه سس عسلی گردویی روی کیک باعث طعم عالی و بی نظیر در این کیک می گردد.

این کیک برای عصرانه و میان وعده بسیار مناسب است به خصوص برای بچه ها و نوجوانان تغذیه مناسبی برای بردن به مدرسه است

مواد لازم برای کیک:
تخم مرغ هم دمای محیط3 عدد
شکر1 پیمانه
آردیک و نیم پیمانه
خامه صبحانه (هم دمای محیط)200 میلی لیتر
بکینگ پودریک و نیم قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
نمک1 پنس
هل (اختیاری)نصف قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس روی کیک:
کرهیک و نیم قاشق غذاخوری
عسل یا شیر عسلی3 قاشق غذاخوری
گردو یا بادام یا فندق درشت خرد شده1 پیمانه

1- برای آغاز کار نمک و بکینگ پودر رو به آرد اضافه و مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

2- تخم مرغ ها و وانیل و شکر رو داخل ظرفی با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه(اگه دوست دارید از هل هم بهره ببرید در این مرحله همراه تخم مرغ ها به مواد اضافه و مخلوط کنید)

3- خامه به دمای محیط رسیده رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد خشک الک شده رو به مایه اضافه کنید.

4- خیلی کم در حد مخلوط شدن با دور کند همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه. کف قالب رو کمی چرب کنید و با کاغذ روغنی کاملا پوشش بدین اما دیواره ها رو چرب نکنید. (قالب با سایز بیست الی بیست و سه سانتی متر برای این کیک مناسبه)

مایه رو داخل قالب بریزین و ظرف رو موقع ریختن مایه حرکت بدین تا مایه کیک از یک نقطه داخل قالب نریزه و با لیسک کاملا صاف کنید و بعد قالب رو چند بار آروم روی سطح بکوبید. (چرب نکردن دیواره های قالب و چند بار کوبیدن قالب به سطح و حرکت دادن مایه موقع ریختن داخل قالب به این علت هست که کیک به صورت قله ای پف نکنه و کاملا مسطح پف کنه و برای ریختن سس رویی شرایط مناسبی داشته باشه). قالب رو داخل فر صد و هشتاد درجه که از قبل گرم شده به مدت حدودی سی دقیقه قرار بدین.

5- برای تهیه سس رویی کره روی داخل تابه ای روی حرارت ملایم قرار بدین تا آب بشه.

6- بعد عسل یا شیر عسلی رو اضافه و مخلوط کنید و بعد گردو های خرد شده رو اضافه کنید.

7- به هم بزنید و از روی حرارت بردارید. کیک رو بعد از سی دقیقه از فر خارج کنید ولی توجه کنید که کیک موقع خارج کردن از فر حالت نیم پز داره و دو سوم زمان پخت سپری شده و رویه کیک تقریبا بسته، سس عسلی گردویی رو با قاشق روی کیک میریزیم.

8- مجددا کیک رو به مدت حدودی یک ربع داخل فر میذاریم و در نهایت از فر در میاریم و با خلال دندان تست میکنیم. اگه کاملا پخته بود از فر خارج میکنیم و اجازه میدیم کاملا خنک بشه و بعد کناره های کیک رو به یاری چاقو جدا میکنیم و کیک رو از داخل قالب در میاریم و کاغذ روغنی رو به آرومی جدا میکنیم. برای تزئین کیک میتونید از پودر پسته بهره ببرید.

این کیک به علت استفاده از خامه بافت بسیار پنبه ای و خوبی داره و قسمت رویی کیک طعم عالی و بی نظیری بهش میده امیدوارم امتحان کنید و لذت ببرید.

نکات کلیدی:

  • تمامی مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشن بهتره یک ساعت قبل از آغاز به کار اونها رو از یخچال خارج کنید.
  • سسی که روی کیک ریخته میشه ممکنه کمی به داخل کیک نفوذ کنه و کمی حالت تر (مختصر) به کیک بده.
  • خامه بافت بسیار خوبی به این کیک میده و به جای شیر و روغن در کیک استفاده میشه اگه برای میزان گیری خامه از ترازو استفاده میکنید برای دویست میلی لیتر خامه باید دویست گرم خامه رو میزان بگیرید و اگه ترازو ندارید دقت کنید که هر پاکت خامه صبحانه دویست و پنجاه میلی لیتر است پس فقط یک پنجم از مقدارخامه رو نگه دارید و بقیه رو بهره ببرید.
  • این کیک رو داخل قالب کاپ کیک یا مافین به صورت تکنفره هم میتونید بپزید اما زمان پخت کمتر میشه.
  • به جای گردو میتونید از بادام یا فندق و یا ترکیب هر سه روی کیک بهره ببرید.

امیدوارم از طرز تهیه این کیک در خبرنگاران بلاگ خوشتان آمده باشد.

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1864

به "طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو؛ عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک با سس عسلی و گردو؛ عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید