آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ، لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کنترل آلودگی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی جهاد دانشگاهی یزد، با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کاهش و کنترل آلودگی هوا گفت: پیشرفت صنعتی یزد آلودگی هوا را تشدید می نماید.

آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ، لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کنترل آلودگی

مائده دهقانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به این که امروزه آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل تهدید سلامتی و محیط زیست به شمار می رود، اظهار کرد: مواجهه با آلودگی هوا سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های حاد و مزمن و حتی مرگ می گردد.

وی با بیان این که آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ در جهان است، اضافه نمود: این خطر به گونه ای جدی است که از هر 10 مرگ یک مرگ به دلیل آلودگی هوا رخ می دهد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی جهاد دانشگاهی یزد، گفت: به دلیل تشدید بحران آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران، هفته هوای پاک نام گذاری شده است تا با ایجاد آگاهی و حساسیت عمومی در راستای مقابله با زیان های آن اقداماتی موثر صورت گیرد.

وی با بیان این که توجه به مقوله آموزش و فرهنگ سازی به عنوان گامی موثر و کارآمد می تواند خسارات مادی و معنوی ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد، اظهار داشت: اگرچه پیشرفت چشمگیر یزد در حوزه صنعت امری مهم تلقی می گردد، اما این موفقیت مسائل زیادی را در زمینه آلودگی هوا به همراه داشته است.

دهقانی در ادامه به استفاده بیش از حد و غیر ضروری از وسایل نقلیه شخصی تک سرنشین اشاره نمود و اضافه نمود: این امر می تواند از علل افزایش آلودگی هوا در یزید باشد.

وی با تاکیدبر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کاهش و کنترل آلودگی هوا گفت: بسترسازی فرهنگی در بخش ترافیک و حمل ونقل به ویژه در سفرهای درون شهری می تواند در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر باشد.

دهقانی استفاده از روش های آموزشی مناسب و ارتقای سطوح فرهنگی جامعه با بهره گیری از ابزارهای مختلف را یکی دیگر از ابزارهای موثر در کاهش آلودگی دانست و اعلام کرد: استفاده از ابزار قوانین و اجرای سخت گیرانه آن در بخش های مختلف از دیگر راهکارهای مقابله با آلودگی هوا است.

وی در انتها اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری جلسات منظم و کاربردی کارگروه تخصصی آلودگی هوا وضعیت هوای استان کویری یزد بهبود یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 101

به "آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ، لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کنترل آلودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ، لزوم استفاده از ابزار فرهنگ سازی ترافیکی برای کنترل آلودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید