اجرای طرح جامع مالیاتی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 95، بالغ بر 48 میلیارد تومان، سال 96، بالغ بر 67 میلیارد تومان و طی هفت ماه سال جاری بالغ بر 63 میلیارد تومان وصول عوارض ها در بخش ارزش افزوده به دهیاری ها، شهرداری ها، روستاها و عشایر پرداخت شد که سال جاری وصول عوارض ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.

اجرای طرح جامع مالیاتی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید

کورش بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی برگرفته از الگوی کشور فرانسه است که این طرح در سال 84 تصویب و زیرنظر رئیس سازمان مالیاتی کشور اداره و پیگیری شد.

وی با اشاره به این که طرح جامع مالیاتی یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی است، اضافه نمود: این طرح دارای چندین فاز است که باید هر کدام از مراحل، به مرحله اجرا برسد، که پیش بینی می گردد توسط سازمان امور مالیاتی تا سرانجام سال عملیاتی و اجرایی گردد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح سه هدف افزایش درآمدهای مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، کاهش هزینه های وصول مالیات به وسیله گسترش فرهنگ خوداظهاری و افزایش میزان رضایت مندی مودیان و گسترش فرهنگ مالیات را دنبال می نماید.

بیگدلی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: باید فرهنگ سازی مالیاتی صورت گیرد تا مردم بدانند مالیاتی که وصول می گردد در چه مسیری هزینه می گردد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 91 درصد درآمدهای استان به وسیله اداره کل امور مالیاتی تأمین شد.

بیگدلی توضیح داد: در سال 95، بالغ بر 48 میلیارد تومان، سال 96، بالغ بر 67 میلیارد تومان و طی هفت ماه سال جاری بالغ بر 63 میلیارد تومان وصول عوارض ها در بخش ارزش اضافه نموده به دهیاری ها، شهرداری ها، روستاها و عشایر پرداخت شد که سال جاری وصول عوارض ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.

وی اضافه نمود: سال گذشته اداره کل امور مالیاتی استان در بعد فرهنگ سازی مالیاتی، رتبه برتر را در جهت فرهنگ سازی مالیاتی در میان 42 اداره کل کسب کرد که اکنون نیز همان رتبه پا برجاست.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین ایراد قوانین مالیاتی قوانین مزاحم و یا موازی کاری است و سازمان مالیاتی پیگیر معافیت های غیر ضرور است.

بیگدلی گفت: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نسبت به کشورهای دنیا سوم در بحث وصول مالیات، اعتقاد و فرهنگ مالیات از ما جلوتر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 69

به "اجرای طرح جامع مالیاتی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح جامع مالیاتی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید