احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توییت های ترامپ

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا به دلیل دخالت های توییتری ترامپ در فرایند تحقیقات این وزارتخانه، در حال آنالیز استعفای خود است.

احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توییت های ترامپ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی آمریکا برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا به دلیل بی توجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هشدارهای او درباره دخالت نکردن در حوزه مسئولیتی این وزارتخانه و توییت های پی درپی ترامپ درباره تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا، در حال آنالیز استعفای خود است.

پیش تر دونالد ترامپ در پیغامی توییتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخته و گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

واشنگتن پست به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد ویلیام بار به افراد نزدیک به ترامپ گفته در حال آنالیز استعفا به دلیل توییت های ترامپ است.

مقام های مورد استناد واشنگتن پست گفته اند هنوز معین نیست وزیر دادگستری آمریکا موضعش را مستقیماً به ترامپ گفته است یا خیر.

:

  • مقامات سابق دادگستری آمریکا خواهان برکناری ویلیام بار شدند
  • ویلیام بار: ترامپ از اظهارنظر کردن درباره پرونده های جنایی دست بردارد

این مقام ها گفته اند به نظر می رسد ویلیام بار مواضعش را با نزدیکان ترامپ در میان گذاشته تا بتواند این پیغام را به او برساند که باید از اظهارنظر های علنی درباره تحقیقات وزارت دادگستری خودداری کند.

این در حالی است که پیش از این نهاد نظارتی موسوم به شهروندان حامی مسئولیت پذیری و اخلاق در واشنگتن (CREW) در توئیتی نوشت بیش از صد نفر در هر دقیقه، تومار تنظیم شده این گروه برای استعفای ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا، را امضا می نمایند.

دخالت های ترامپ و وزیر دادگستری اش در امور قضایی به ویژه دخالت در پرونده راجر استون، دوست قدیمی و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات سال 2016، با نقدها گسترده ای روبرو شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 763

به "احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توییت های ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا به دلیل توییت های ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید