اظهارات امانوئل ماکرون درباره لبنان اشتباه سیاسی بود

به گزارش مجله گوگل ایرانی، جنبش امل در لبنان به ریاست نبیه بری (رئیس مجلس) اظهار داشت، اظهارات امانوئل ماکرون درباره لبنان اشتباه سیاسی بود و این جنبش هم چنان به طرح فرانسه پایبند است.

اظهارات امانوئل ماکرون درباره لبنان اشتباه سیاسی بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر سیاسی جنبش امل در بیانیه ای بیان کرد، جنبش هم چنان به طرح فرانسه پایبند است و از آن حمایت می نماید زیرا این طرح بیانگر احتیاج ملی به همبستگی و هم زمان اهمیت نظارت و حمایت خارجی از آن است.

جنبش امل اضافه کرد: با احترامی که برای نقش امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه قائلیم اما اظهارات اخیر او و اتهاماتی که بیان نمود و دوگانه شیعه ملی یعنی جنبش امل و حزب اللّه لبنان را مسئول دانست به دور از واقعیت ها و جزئیات رایزنی ها با مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان بوده اند.

جنبش امل تأکید کرد: هرگونه اتهام کورکورانه علیه کل گروه ها به منظور استفاده و به دست آوردن پول را رد می کنیم واین کلام عاری از صحت است و جنبش امل در بازخواست ها و نظارت ها پیشرو است. این اظهارنظر را اشتباه و لغزش سیاسی می دانیم که هیچ کمکی به موفقیت طرحی که بر ادامه اجرای آن اصرار داریم، نمی نماید. ما می خواهیم اهداف مورد نظر این طرح در کمک به لبنان به ثمر بنشینند.

ماکرون اخیراً نقدها شدید اللحنی را علیه گروه های سیاسی لبنان از جمله حزب اللّه و جنبش امل در مورد شکست در تشکیل دولت براساس طرح ابتکاری فرانسه مطرح نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1207

به "اظهارات امانوئل ماکرون درباره لبنان اشتباه سیاسی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات امانوئل ماکرون درباره لبنان اشتباه سیاسی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید