افزایش اختلاف ها و احتمال تعویق برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول

به گزارش مجله گوگل ایرانی، در حالی که قرار بود نشست صلح ترکیه در اواسط ماه آوریل برگزار شود، اما به دلیل اختلافات در زمان برگزاری آن، احتمال تعویق این نشست افزایش یافته است.

افزایش اختلاف ها و احتمال تعویق برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، برخی منابع آگاه به رسانه ها در افغانستان گفته اند که بروز اختلاف نظرها درباره زمان برگزاری نشست صلح استانبول، احتمال تعویق این نشست را افزایش داده است.

نشست استانبول قرار بود در پانزدهم ماه آوریل برگزار شود، اما به گفته این منابع، طالبان پیشنهاد برگزاری آن پس از ماه رمضان را داده است.

این منابع به هشت صبح گفته اند که سفر اخیر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، با هدف کسب توافق درباره زمان و مسائل فنی نشست استانبول بوده است، اما طالبان با برگزاری آن در پانزدهم آوریل مخالفت کرده اند.

به نظر می رسد که بروز اختلاف درباره زمان برگزاری نشست استانبول، آمریکا و فرستاده ویژه این کشور را در شرایط سختی قرار داده است.

این منابع گفته اند که قرار بود رئیس جمهور افغانستان نیز در نشست استانبول شرکت کند، اما طالبان با شرکت اشرف غنی مخالفت کرده است.

گفته می شد که اشرف غنی در مقابل طرح حکومت مشارکتی، طرح دیگری را برای برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده است که در تقابل با طرح زلمی خلیلزاد واقع شده است.

کارشناسان می گویند که با توجه به عدم توانایی دولت افغانستان و تجربه انتخابات سال های گذشته همچنین جنجال های تقلب انتخاباتی، پیشنهاد اشرف غنی تاثیر در حل بحران صلح ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1521

به "افزایش اختلاف ها و احتمال تعویق برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اختلاف ها و احتمال تعویق برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید