افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش گردد، از تصمیم دولت ترامپ برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه اطلاع داد.

افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه

این مقام پنتاگون مدعی شده که هدف از ارسال تجهیزات نظامی گسترده آمریکایی به سوریه محافظت از نفت در این کشور است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شده که دولت ترامپ در نظر دارد تا با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر مانع اشغال میادین نفتی توسط گروه داعش یا دیگر گروه های شبه نظامی در سوریه گردد.

با این حال توضیحات بیشتری درباره چگونگی و زمان ارسال این تجهیزات نظامی عنوان نشده است.

ارسال احتمالی تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به سوریه در شرایطی است که پیشتر ترامپ از وعده خود برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور خبر داده و وزارت دفاع آمریکا نیز خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را تائید نموده بود.

با این حال همچنان تعیین نیست در شرایطی که کاخ سفید ادعای خروج نظامی از سوریه را مطرح نموده، ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه با چه هدفی صورت می گیرد.

از سوی دیگر روز گذشته نیز لیندسی گراهام پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که ستاد مشترک ارتش مشغول تهیه طرحی است که به ادعای وی می تواند مانع بازگشت داعش و جلوگیری از تصرف نفت توسط داعش گردد و ممکن است طرح مورد اشاره گراهام همان طرحی باشد که حال منابع داخلی ناشناس در وزارت دفاع آمریکا به آن اشاره نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 478

به "افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای طرح آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید