افغانستان، معاون اول اشرف غنی و همکاری در تشکیل حکومت موازی به رهبری عبدالله

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون اول رئیس جمهور افغانستان هشدار داد که اگر نتیجه انتخابات این کشور بر اساس تقلب اعلام گردد، به رهبری عبدالله حکومت موازی تشکیل می دهد.

افغانستان، معاون اول اشرف غنی و همکاری در تشکیل حکومت موازی به رهبری عبدالله

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان هشدار داد که دولت برخاسته از تقلب را نمی پذیرد و حکومت موازی به رهبری عبدالله عبدالله رئیس اجرایی این کشور تشکیل خواهد داد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که هنوز نتایج آن اعلان نشده است از تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله اعلام حمایت نموده بود.

ژنرال دوستم در سخنانی هشدار داد که اگر رای مردم نادیده گرفته گردد، تحت هیچ شرایطی تقلب در انتخابات را نمی پذیرد حتی اگر به دار آویخته گردد.

چهره های اصلی انتخابات افغانستان، اشرف غنی و عبدالله هستند.

بشیر احمد تهینج سخنگوی ژنرال دوستم نیز به بی بی سی گفته است که رفتارهای کمیسیون انتخابات بر مبنای قانون نبوده و در صورتی که این کمیسیون به تصمیم های کمیسیون شکایات انتخاباتی توجه نشان ندهد، بی تفاوت نخواهیم بود و ما هم حکومت خود را اعلام می کنیم.

کمیسیون انتخابات افغانستان در اول دی ماه امسال نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بیان کرد.

بر اساس این نتایج، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بیش از 923 هزار رای (50.64 درصد) و عبدالله بیش از 720 هزار رای (39.52 درصد) کسب کردند.

به هر حال، در پی درج هزاران فقره شکایت از نحوه برگزاری انتخابات افغانستان، کمیسیون رسیدگی به شکایات 127 هزار برگه رای را مشکوک تشخیص داد. تصمیم نهایی در خصوص اعتبار این برگه های هنوز اعلام نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 746

به "افغانستان، معاون اول اشرف غنی و همکاری در تشکیل حکومت موازی به رهبری عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، معاون اول اشرف غنی و همکاری در تشکیل حکومت موازی به رهبری عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید