اینترنت اشیا جان انسان ها را تهدید می نماید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، این روزها بازار اینترنت اشیا با عرضه انبوهی از محصولات و لوازم قابل اتصال به اینترنت و برخی شبکه های محلی رونق گرفته و انتظار می رود در آینده به طور گسترده از لوازم خانگی و خودروهای متصل به اینترنت استفاده گردد.

اینترنت اشیا جان انسان ها را تهدید می نماید

اما یک آنالیز تازه نشان می دهد هکرها در آینده برای حمله به کشورها و زیرساخت های حیاتی آنها، ابزار و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را انتخاب خواهند کرد. 93 درصد از 130 متخصص برجسته امنیتی که در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا حضور داشته اند، گفته اند که دولت های متخاصم به طور قطع شبکه های مبتنی بر اینترنت اشیا را در آینده مورد حمله قرار خواهند داد.

40 درصد از این متخصصان نیز تصور می نمایند ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا در دو بخش انرژی و بهداشت و درمان به اهداف اصلی حملات هکری مبدل می شوند.

پژوهشگران می گویند کوشش ها برای سوءاستفاده از اینترنت اشیا از هم اکنون شروع شده و در سال های اخیر حتی شاهد حملات هکری به اجاق گازها، اسپیلیت ها، سیستم های تهویه مطبوع و خودروها نیز بوده ایم و این اقدامات موجب شده تا کنترل آنها از دست کاربران اصلی خارج گردد. این حملات حتی گاهی به از کار افتادن نیروگاه های تامین برق منجر شده است.

محققان حاضر در کنفرانس امنیتی بلاک هت هشدار داده اند که چنین حملاتی در آینده پیچیده تر شده و حتی سیستم های تامین و توزیع آب را هم هدف می گیرند و لذا جان انسان ها را به خطر می اندازند و لذا از همین حالا باید برای ارتقای امنیت آنها برنامه ریزی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 35

به "اینترنت اشیا جان انسان ها را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت اشیا جان انسان ها را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید