بهبودیافتگان کرونا این نکات را رعایت نمایند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک متخصص بیماری های ریه گفت: ملاک ما قرنطینه دو هفتگی نیست به همین دلیل به افرادی که بهبود پیدا نموده اند توصیه می گردد تا مدت ها پس از حضور در محیط کار، پس از استفاده از سرویس بهداشتی آن مکان را ضدعفونی نموده و از ماسک هم به خوبی استفاده نمایند.

بهبودیافتگان کرونا این نکات را رعایت نمایند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود امیری در رابطه با استفاده از دو ماسک در راستای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: ماسک های پرستاری و جراحی باید سه لایه بوده و وزن و جنس خاصی هم داشته باشند.

وی با بیان این که افراد با توجه به شغلی که دارند باید از ماسک های مختلف استفاده نمایند، ادامه داد: استاندارد ماسک های مورد استفاده جراحان با افراد عادی متفاوت است، اگر شک داریم ماسک ما استاندارد نیست و می خواهیم از بیمار کرونایی مراقبت کنیم می توانیم از دو ماسک به همراه هم استفاده کنیم، اما اگر ماسک استاندارد باشد همان یک عدد کافیست.

امیری در رابطه با عوارض ماندگار کرونا، گفت: ماندگاری عوارض این بیماری به سن فرد و بیماری زمینه ای که دارد بستگی دارد، افرادی که بیماری شدید داشته به ویژه اینکه وارد فاز التهابی شده باشند ممکن است دچار فیبروز ریه شوند بنابراین باید تحت نظر متخصص فیزیوتراپ مطمئن، ورزش های ریوی را برای بازگشت به حالت عادی انجام دهند تا از فیبروز ریه جلوگیری شده و ظرفیت ریه آنان کاهش پیدا نکند.

این متخصص بیماری های ریه تأکید کرد: مسلماً بازگشت ظرفیت ریه در فردی جوان و مسن تر متفاوت است.

وی در رابطه با کاهش اکسیژن به واسطه استفاده از ماسک، گفت: ماسک استاندارد برای فعالیت معمولی موجب کاهش اکسیژن نمی گردد، ولی برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی وجود ماسک می تواند در عمق تنفس ما تأثیر داشته و دریافت هوا را کمی با محدودیت روبرو کند.

امیری با اشاره به اینکه کوید 19 به علت وجود ویروس کرونا به وجود می آید، توضیح داد: کرونا ها خانواده ای از ویروس ها هستند که معمولاً در فصول سرد باعث سرماخوردگی می شوند، حتی ویروس بیماری سارس هم در این خانواده واقع شده است.

این متخصص بیماری های ریه مطرح نمود: ویروس ها با تغییر ژنوتیپی می توانند باعث ابتلای انسان به بیماری جدید شوند، اما تغییرات آن ها آنقدر زیاد نیست.

وی در رابطه با خرید غذا های طبخ شده مانند سبزی های سرخ نموده، گفت: اگر آماده سازی این غذا ها کاملاً بهداشتی باشد، خرید آن موردی ندارد این مواد باید از کارخانه های معتبر تهیه شوند.

امیری با تأکید بر اینکه ممکن است افراد مبتلا به کرونا به ویژه کسانی که عوارضی همچون اسهال را داشته اند حتی تا چند هفته ویروس را از مجاری تنفسی و گوارشی دفع نمایند، ادامه داد: ملاک ما قرنطینه دو هفتگی نیست به همین دلیل به افرادی که بهبود پیدا نموده اند توصیه می گردد تا مدت ها پس از حضور در محیط کار، پس از استفاده از سرویس بهداشتی آن مکان را ضدعفونی نموده و از ماسک هم به خوبی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1349

به "بهبودیافتگان کرونا این نکات را رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان کرونا این نکات را رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید