تازه ترین نظرسنجی ها درباره بایدن دموکرات ها را نگران کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایرنا نوشت: به رغم پیشتازی جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 در نظرسنجی های پیشین، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که او با کسب 19 درصد از آرای دموکرات ها، از دو رقیب بالقوه خود عقب افتاده است.

تازه ترین نظرسنجی ها درباره بایدن دموکرات ها را نگران کرد

به گزارش روز گذشته (دوشنبه) روزنامه نیویورک تایمز، این نتایج گویای آن است که رقابت ها بین جو بایدن و دو نامزد رقیبِ دارای گرایشات ترقی خواهانه، شامل برنی سندرز و الیزابت وارن سناتورهای دموکرات در جریان است.

نظرسنجی دانشگاه مانموث که نتایج آن روز گذشته منتشر شد، حکایت از آن دارد که سندرز و وارن هر یک پیروز به کسب حمایت 20 درصد از رای دهندگان دموکرات شده اند و حمایت از بایدن 19 درصد است.

این امر نگرانی هایی را درباره نامزدی بایدن که پیشتر نامزد پیشتاز نظرسنجی ها بود، برانگیخته است.

حمایت از بایدن از 32 درصد در نظرسنجی ماه ژوئن (خرداد) دانشگاه مانموث کاهش یافته است.

از ژوئن گذشته تاکنون حمایت از سندرز از ایالت ورمونت و وارن از ایالت ماساچوست چند درصدی افزایش داشته است.

در این نظرسنجی جدید از پاسخ دهندگان سئوال شد که از میان 23 نامزد دموکرات، از کدام یک حمایت می نمایند.

پاتریک موری که ریاست موسسه نظرسنجی مانموث در ایالت نیوجرسی را برعهده دارد، گفت: این نظرسنجی نشان می دهد که رقابت ها بین نامزدهای دموکرات شدت گرفته و مهمترین نتیجه ای که می توان از این نظرسنجی گرفت این است که چنین رقابتی بسیار غیرقابل پیش بینی شده است. رای دهندگان لیبرال درباره نامزد مورد علاقه خود دچار تردید شده اند. رای دهندگان میانه رو که تا قبل از این توجه کمتری داشته اند، ظاهرا تردید خود را درباره بایدن نشان می دهند.

این نتایج از میان 800 رای دهنده شامل 298 نفر از رای دهندگان ثبت نام شده دموکرات یا دارای گرایش به سمت و سوی حزب دموکرات اجرا شده و ضریب خطای مثبت و منفی 5.7 درصد داشته است.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و در بازه زمانی بین 16 تا 20 آگوست (25 تا 29 مرداد) انجام شد.

بر اساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت وارن افزایش یافته و در حالیکه میزان محبوبیت سندرز بدون تغیر بوده، محبوبیت بایدن کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی اخیر، یافته های نظرسنجی های اجرا شده در هفته گذشته را از سوی اقتصاددانان و موسسه یوگاو تایید می نماید.

این نتایج نیز از رقابت تنگاتنگ این نامزدهای انتخاباتی و حمایت 22 درصدی از بایدن، حمایت 19 درصدی از سندرز و 18 درصدی از الیزابت وارن حکایت داشتند.

در نظرسنجی دانشگاه مانموث، 72 درصد از دموکرات گفتند که وارن نامزد محبوب آنها است. این شاخص درباره بایدن 70 و درباره سندرز 65 درصد بود.

نظرسنجی مانموث در مجموع نشان داد که حمایت از بایدن در ایالت هایی که انتخابات اولیه درون حزبی در آنها برگزار شده کاهش یافته و از ژوئن گذشت از 26 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

حمایت از این نامزد انتخابات همچنین در میان طیف گسترده ای از دموکرات ها از جمله کسانی که خود را میانه رو، محافظه کار یا لیبرال قلمداد می نمایند، افراد دارای مدرک دانشگاهی و بدون مدرک دانشگاهی، رای دهندگان سفید پوست و رنگین پوست کاهش یافته است.

ستاد تبلیغاتی بایدن در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این نظرسنجی بر اساس یک جامعه آماری نسبتا کوچک بوده و متوسط نظرسنجی های اجرا شده در سطح ملی از سوی موسسه افکارسنجی ریل کلیر پولتیکز نشان می دهد که بایدن با کسب 27.2 درصد آرا نامزد پیشتاز انتخابات است و برنی سندرز و الیزابت وارن با کسب به ترتیب 16.7 و 16.2 درصد آرا در رده های بعدی قرار دارند.

حمایت از دیگر نامزدهای حزب دموکرات در مقایسه با سه نامزد یاد شده به مراتب کمتر بود.

این نتایج همچنین نشان داد که حمایت از کامالا هریس سناتور نامزد انتخابات از ایالت کالیفرنیا روی رقم هفت درصد ثابت مانده است.

حمایت از کوری بوکر از نیوجرسی اندکی افزایش و از 2 درصد در ژوئن گذشته به چهار درصد در ماه آگوست رسیده است.

میزان حمایت از پیت بوتیجیج شهردار شهر ساوت بند در ایالت ایندیانا از پنج درصد در ماه ژوئن به چهار درصد در نظرسنجی اگوست کاهش یافته است.

این نتایج حامل خبر بدی برای نامزد دیگر دموکرات، تام استیر بوده است. این نامزد میلیاردر آمریکایی در ماه ژوئیه وارد رقابت های انتخاباتی شد و گفته که 100 میلیون دلار از جیب خود صرف کمپین های انتخاباتی نموده است.

با توجه به اینکه او کمتر از یک درصد حمایت در نظرسنجی مذکور کسب نموده است هنوز صلاحیت شرکت در مناظره های انتخاباتی دموکرات ها در ماه سپتامبر را ندارد. تاکنون فقط 10 نامزد صلاحیت شرکت در این مناظره ها را دارند که به این معنا است که مناظره ای که تاکنون برنامه ریزی شده اند در یک شب برگزار خواهد شد.

بایدن تاکنون چندین بار دچار اشتباهات کلامی شده که شاید عامل کاهش حمایت از او شده است.

وی به تازگی وقتی از او درباره شهر کین در ایالت نیوهمپشایر سئوال شد به اشتباه به مدح از ایالت ورمونت پرداخت.

بایدن یک بار هم به اشتباه گفت که به عنوان معاون رئیس جمهوری با دانشجویان دبیرستان پارکلند فلوریدا دیدار نموده است.

مدرسه پارکلند در سال 2018 میلادی و بیش از یک سال بعد از انتها معاونت بایدن در دولت قبلی آمریکا هدف حمله تیراندازی جمعی نهاده شد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 282

به "تازه ترین نظرسنجی ها درباره بایدن دموکرات ها را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین نظرسنجی ها درباره بایدن دموکرات ها را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید