تدابیر ویژه برای عدم ابتلا بیماران پیوندی به ویروس کرونا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور بیماران پیوند کبد را در بیمارستان به حداقل ممکن رساندیم تا این بیماران زمینه ابتلا کمتری به ویروس کرونا پیدا نمایند.

تدابیر ویژه برای عدم ابتلا بیماران پیوندی به ویروس کرونا

به گزارش از ، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماران پیوندی از گروه های هستند که بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، گفت: به منظور کاهش حضور بیماران در بیرون از منزل، آزمایشات بیماران پیوند کبد به صورت جداگانه انجام می گردد و بعد از آزمایش احتیاج به حضور بیمار در فضای بیمارستان نیست.

او با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات توسط کادر درمانی بیمارستان به شورای پزشکان ارائه می گردد تا بدون حضور بیمار درباره شرایط وی تصمیم گیری گردد، ادامه داد: تقریبا هر هفته 40 تا 70 نفر از بیماران پیوند کبد بدون حضور آن ها ویزیت می شوند و نتایج در تماس تلفنی به اطلاع بیمار رسانده می گردد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه 350 بیمار پیوند کبد در بیمارستان منتصریه تحت معاینه پزشکان قرار می گیرند، گفت: عدم حضور بیماران منجربه مبتلا نشدن بیماران پیوند کبد به ویروس کرونا شده است.

خالقی با اشاره به اینکه پس از انجام ویزیت غیر حضوری دارو های بیمار مشخص می گردد و خانواده بیمار می توانند برای تهیه دارو ها به داروخانه بیمارستان منتصریه مراجعه نمایند اضافه کرد: حواله دارو و مددکاری بیماران نیز در بیمارستان منتصریه انجام می گردد تا احتیاج به حضور بیماران در داروخانه های مختلف سطح شهر نباشد، علاوه براین مددکاری بیمارستان از بیماران پیوندی که مشکل اقتصادی دارند حمایت خواهد نمود.

او با اشاره به اینکه بیماران پیوند کلیه عموما به مطب پزشکان برای آنالیز شرایط مراجعه می نمایند، ادامه داد: نتایج آزمایشات بیماران پیوندی به سرعت آماده می گردد و پزشک اورژانس که یک نفر فوق تخصص کلیه است درمان لازم را برای بیماران تجویز می نماید.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 90 درصد احتیاج بیماران پیوندی در بیمارستان منتصریه انجام می گردد و احتیاجی به حضور بیماران در سایر بیمارستان ها به جز در موارد خاص وجود ندارد.

خالقی اضافه کرد: انجمن حمایت از اهدا نمایندگان و گیرندگان عضو 20 اسفند مجوز فعالیت خود را دریافت نموده است و امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم ماسک و مواد ضدعفونی نماینده را برای بیماران پیوندی تهیه و با یاری مددکاری در اختیار آن ها قرار دهیم.

انتهای پیغام //ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 897

به "تدابیر ویژه برای عدم ابتلا بیماران پیوندی به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر ویژه برای عدم ابتلا بیماران پیوندی به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید