تلفات ویروس کرونا تا سرانجام روز چهارشنبه به 2118 نفر رسید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شمار تلفات ویروس حاد کُشنده تنفسی کرونا در چین و سایر کشور ها در حالی افزایش یافت که مقام های چینی برای نخستین بار در یک ماه گذشته از کاهش نرخ ابتلا به این بیماری خبر دادند.

تلفات ویروس کرونا تا سرانجام روز چهارشنبه به 2118 نفر رسید

به گزارش خبرنگاران از میزان؛ به رغم افزایش شمار تلفات ویروس حاد کُشنده تنفسی کرونا در چین، این کشور در 24 ساعت گذشته پایین ترین نرخ ابتلا به این ویروس را از 23 ژانویه (3 بهمن) تا به امروز تجربه کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت چین، شمار تلفات ویروس کرونا تا انتها روز چهارشنبه به 2118 نفر رسید.

در این گزارش آمده است 74576 نفر مبتلا به این بیماری در چین وجود دارند و 16233 نفر نیز از این بیماری رهایی یافته اند.

عدم گزارش جدید از موارد ابتلا به کرونا در بعضی از شهر های چین سبب شد زندگی در آن ها وارد راستا عادی شده و بعضی از ادارات و نیز بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی به ارائه خدمات بپردازند.

از سوی دیگر، گزارش ها از افزایش شمار تلفات این بیماری در سایر کشور ها به 8 نفر حکایت دارد. تا به امروز 30 کشور گزارش ابتلای شهروندان خود را به کرونا اعلام نموده اند که از میان آن ها ژاپن بالاترین نرخ ابتلا را دارد.

سنگاپور، کره جنوبی و هنگ کنگ با رقم ابتلای نزدیک به صد مورد پس از ژاپن قرار دارند که تا به امروز 705 شهروندش به کرونا مبتلا شده اند.

ویروس تنفسی کرونا که از شهر ووهان، قطب صنعت حمل و نقل چین شروع شد، نگرانی های عمده ای را در سطح دنیا برانگیخته است. شمار تلفات این بیماری از بیماری تنفسی سارس در سال های 2002- 2003 پیشی گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 775

به "تلفات ویروس کرونا تا سرانجام روز چهارشنبه به 2118 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات ویروس کرونا تا سرانجام روز چهارشنبه به 2118 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید