تور ارزان اروپا: تهدید برگزیتی مجدد انگلیس علیه اتحادیه اروپا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، انگلیس دوباره اتحادیه اروپا را تهدید نموده که اگر مذاکرات مجدد درباره موضوع مورد مناقشه پروتکل ایرلند شمالی را در دستور کار قرار ندهد این قاعده را به حال تعلیق در خواهد آورد.

تور ارزان اروپا: تهدید برگزیتی مجدد انگلیس علیه اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، انگلیس مجددا اتحادیه اروپا را تهدید نموده که قواعد گمرکی مقرر در پروتکل ایرلند شمالی را به حال تعلیق در می آورد. به این ترتیب انگلیس می خواهد فشارها برای مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را افزایش دهد.

دولت انگلیس بار دیگر تهدید نموده که قواعد گمرکی مندرج در پروتکل ایرلند شمالی را به حال تعلیق در می آورد.

در بیانیه ای از حزب دولتی محافظه کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس آمده است: دیوید فراست، وزیر برگزیت امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در کنگره این حزب اعلام خواهد نمود که آستانه استفاده از ماده 16 این توافق نامه برای این منظور بدست آمده است.

پروتکل ایرلند شمالی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در روابط پس از برگزیت بین بروکسل و لندن است. دولت انگلیس می خواهد این پروتکل را با وجود امتناع اتحادیه اروپا مجددا مورد مذاکره قرار دهد. لندن چندین بار تهدید نموده که ماده 16 توافق برگزیت را فعال می نماید.

این بند به طرفین اجازه می دهد بخش های خاصی از توافق پسا برگزیت در صورت مسائل جدی مالی، اجتماعی و یا اکولوژیکی را به حالت تعلیق درآورند.

لندن در مذاکرات دراز مدت با بروکسل درباره اجرای پروتکل ایرلند شمالی است. این پروتکل پیش بینی می نماید که بین منطقه ایرلند شمالی و ایرلند به اسم عضوی از اتحادیه اروپا هیچ گونه کنترل های گمرکی شکل نگیرد و به جای آن این کنترل ها بین انگلیس و ایرلند شمالی انجام گیرد.

این پروتکل در واقع از اول ژانویه یعنی زمانی که انگلیس بازار داخلی اتحادیه اروپا را ترک کرد به اجرا عایدی. با این همه اظهار نامه های کامل گمرکی تا سال 2022 ارائه نخواهد شد.

در ماه سپتامبر لندن بیان کرد که پیامد برگزیت اجرای برنامه ریزی شده کنترل های مرزی کامل برای کالاها از اتحادیه اروپا را برای مدت مشخصی به تعویق می اندازد.

چندی پیش هم دیوید فراست، وزیر برگزیت انگلیس اروپا را تهدید نموده که از یک بند اضطراری استفاده می نماید و مفاد برگزیت را نادیده می گیرد. وی در سخنانی در مجلس اعیان گفت: من از اتحادیه اروپا می خواهم که این مسئله را جدی بگیرد.

هدف پروتکل ایرلند شمالی این است که با وجود برگزیت هیچ گونه کنترل کالایی بین ایرلند شمالی که متعلق به انگلیس است و جمهوری ایرلند به اسم عضوی از اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد. این پروتکل به اسم پیش شرطی است تا از صلح شکننده در این منطقه که سابق درگیر جنگ داخلی بوده جلوگیری کند. به جای این کنترل ها باید کالاهایی که از انگلیس، اسکاتلند و یا ولز به ایرلند شمالی آورده می شوند کنترل شوند. این مسئله مسائلی را در تجارت داخلی در انگلیس ایجاد می نماید که لندن و بروکسل یکدیگر را مسئول آن می دانند.

کمیسیون اروپایی اخیرا درباره ارائه راه چاره های عملی برای حل این مناقشات اعلام آمادگی نموده، اما با مذاکره مجدد درباره پروتکل ایرلند شمالی آن گونه که لندن آن را می خواهد مخالف است.

در پی نهایی شدن برگزیت در سال گذشته شهروندان بریتانیایی در ایرلند شمالی با مسائل عدیده کمبود محصولات غذایی روبرو شدند. علت اصلی آن چک و بازبینی محصولاتی بود که ناگزیر باید از مرز جمهوری ایرلند، عضوی از اتحادیه اروپا، عبور می کرد تا به ایرلند شمالی برسد.

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا با چالش های تازه ای در مرز با ایرلند روبرو شده است. مرز ایرلند و ایرلند شمالی یکی از دلایل اصلی تنش ها و طولانی شدن مذاکرات بین مقامات دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا در جریان گفتگوهای برگزیت بود.

کمیسیون اروپا البته چند هفته پیش یک سری پیشنهادات را با هدف تسهیل اجرای پروتکل ایرلند شمالی منتشر کرد که لندن آن ها را با توجه به مقدار مسائل ناکافی خواند.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی 11 ماهه، پایان از روز یکم ژانویه 2021 از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1792

به "تور ارزان اروپا: تهدید برگزیتی مجدد انگلیس علیه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: تهدید برگزیتی مجدد انگلیس علیه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید