حاجی بابایی: تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT دور زدن مجلس است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT را دور زدن مجلس دانست.

حاجی بابایی: تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT دور زدن مجلس است

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: امروز در فراکسیون نمایندگان ولایی یکی از مباحثی که مطرح شد این بود که بر اساس کدام یک ازمواد آئین نامه یا بر اساس دستور چه کسی کمیته چهارجانبه برای آنالیز CFT تشکیل شده است؟ وی تاکید نمود: نمایندگان ولایی اعتقاد داشتند که تشکیل جلسات محدود به دولت، مجمع و تعداد معدودی از اعضای کمیسیون امنیت با حضور شورای نگهبان و پیدا کردن راه کار مصلحت اندیشانه برای CFT بدون طرح در مجلس نادیده دریافت شان و صندلی قانونگذاری است. وی توضیح داد: به زعم غالب نمایندگان، این اقدام بی اعتبار کردن مجلس است، که هم ملت و هم مجلس آن را برنمی تابند. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تشکیل جلسه توسط کمیسیون امنیت ملی و دعوت از شورای محترم نگهبان و کارشناسان اعم از دولت و غیردولت، صرفا برای آنالیز و مشورت براساس آیین نامه داخلی امری معمول است اما اعلام تشکیل کمیته چهار جانبه غیرمعمول، غیر قانونی و خلاف آیین نامه است. وی اضافه کرد: این اقدامات درست مانند جلسات حاشیه ای است که در زمان تصویب CFT در مجلس با هدف آماده سازی مجلس ونمایندگان برای اخذ آراء تشکیل می شد.

حاجی بابایی همچنین گفت: روند معمول این است که ابتدا طرح در کمیسیون امنیت ملی با حضور شورای نگهبان آنالیز شود، سپس مانند سایر لوایح به صحن مجلس جهت اخذ آرای نمایندگان ارائه شود.

وی در خاتمه اضافه کرد: این مجلس است که یا به CFT رای می دهد و یا آن را رد می نماید و مسکوت نگاه می دارد و یا این که برای طرح و آنالیز بیشتر به شورای نگهبان یا مجمع ارسال می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 66

به "حاجی بابایی: تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT دور زدن مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی بابایی: تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT دور زدن مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید