حضور دیپلماتیک مجدد آمریکا در سومالی بعد از 27 سال

به گزارش مجله گوگل ایرانی، آمریکا اظهار داشت، حضور دیپلماتیک دائم خود در سومالی را برای نخستین بار بعد از 27 سال مجددا احیا نموده است.

حضور دیپلماتیک مجدد آمریکا در سومالی بعد از 27 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد: این رویداد تاریخی بیانگر پیشرفت سومالی در سال های اخیر است و گامی دیگر در راستای نهایی سازی مشارکت دیپلماتیک آمریکا در موگادیشو محسوب می گردد.

آمریکا در ژانویه سال 1991 میلادی همزمان با اینکه سومالی گرفتار یک جنگ داخلی شد سفارت خود در این کشور را تعطیل کرد؛ این جنگ داخلی به گونه ای بود که ارتش، سفیر آمریکا و دیگر مقامات این سفارتخانه را در یک جریان عملیات هوایی از ساختمان خارج کرد.

آمریکا در سال 2013 میلادی به طور رسمی دولت فدرال جدید سومالی را به رسمیت شناخت اما هئیت دیپلماتیک خود را در پایتخت کنیا همسایه سومالی مستقر کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان سفر غیرمنتظره خود به سومالی در سال 2015 میلادی گفته بود: آمریکا روند برقراری مجدد نمایندگی دیپلماتیک را شروع می نماید.

دونالد یاماموتو، سفیر جدید آمریکا در سومالی در ماه گذشته وارد مقر دیپلماتیک آمریکا شد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد، دونالد یاماموتو و تیم کاری اش به دنبال کوشش برای تحکیم روابط دو جانبه بین دو کشور هستند و بازگشت آمریکا به سومالی دال بر تعهد این کشور به پیشبرد دموکراسی و شکوفایی اقتصادی در جهت مناقع دو کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 71

به "حضور دیپلماتیک مجدد آمریکا در سومالی بعد از 27 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دیپلماتیک مجدد آمریکا در سومالی بعد از 27 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید