خبرنگاران توفان غلظت غبار در هوای زابل را به 22 برابر حد مجاز رساند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای سرد شمالی که از صبح امروز پنجشنبه در پنج شهرستان شمالی این استان شروع شده منجر به خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 22 برابر حد مجاز شد.

خبرنگاران توفان غلظت غبار در هوای زابل را به 22 برابر حد مجاز رساند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اینک میانگین سرعت وزش باد در زابل 72 کیلومتر بر ساعت بوده که گرد و خاک حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 300 متر کاهش داده است.

وی اضافه کرد: گرد و خاک موجود در هوا سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 3270 میکروگرم بر مترمکعب، معادل 22 برابر حد مجاز شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین شرایط بادهای جنوبی در زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز گفت: سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان نیز به 25 متر بر ثانیه معادل 90 کیلومتر بر ساعت رسید که شعاع دید افقی را به 300 متر کاهش داد.

وی توضیح داد: سرعت وزش باد شدید که از دیروز در زاهدان شروع شده نیز به 72 کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن خیزش گرد و خاک، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را به 5000 متر کاهش داد.

حیدری اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز وزش بادهای جنوبی فعال در نواحی مرکزی استان فروکش کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 810

به "خبرنگاران توفان غلظت غبار در هوای زابل را به 22 برابر حد مجاز رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توفان غلظت غبار در هوای زابل را به 22 برابر حد مجاز رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید