خبرنگاران تونل سیاه طاهر عیدی دولت به مردم اورامانات است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت احداث تونل سیاه طاهر در منطقه اورامانات، گفت: احداث این تونل عیدی دولت به مردم این منطقه برای تسهیل در تردد اهالی منطقه است.

خبرنگاران تونل سیاه طاهر عیدی دولت به مردم اورامانات است

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست بررسی پروژه احداث تونل سیاه طاهر در راستا جوانرود به ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: زمان وقوع زلزله بزرگ آبان ماه 96، در 2 محور پاتاق و گردنه سیاه طاهر ثلاث باباجانی شاهد ریزش کوه و مسدود شدن جاده بودیم.

وی اضافه نمود: مسائل ریزش گردنه پاتاق در همان زمان مرتفع شد ولی گردنه سیاه طاهر با هر پس لرزه دوباره ریزش می کرد.

بازوند مطرح نمود: مدیریت ارشد استان با توجه به شرایط خطرناک این گردنه و مطالبات جدی مردم منطقه، از فرصت زلزله استفاده کرد و اجرای تونل سیاه طاهر را در دستور کار قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه کارهای مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و پیمانکار طرح هم از طریق مزایده انتخاب شده است. عملیات اجرایی این پروژه هم ماه آینده آغاز می شود.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: با اجرای این تونل 40 نقطه حادثه خیز در این راستا صعب العبور حذف می شود.

وی همچنین مطرح نمود: این تونل در راستا شیخ صله به عنوان یکی از مهم ترین بازارچه های استان قرار گرفته است و در سال جهش تولید یک تسهیلگری بسیار خوب در راستا عبور کامیون های حمل کالا و رونق صادرات محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه بیان نمود: به لحاظ زیست محیطی نیز این احداث این تونل موجب بکر ماندن طبیعت منطقه و جلوگیری از آسیب های ناشی از ریزش دامنه های جنگلی حاشیه جاده می شود.

بازوند گفت: احداث تونل سیاه طاهر در واقع عیدی دولت به مردم شریف اورامانات است و طبق برنامه ارایه شده از سوی پیمانکار در مدت زمان 18 ماه قرار است به اتمام برسد.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

منطقه اورامانات شامل شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 951

به "خبرنگاران تونل سیاه طاهر عیدی دولت به مردم اورامانات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تونل سیاه طاهر عیدی دولت به مردم اورامانات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید