خبرنگاران داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران- خبرنگاران- دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی درباره تبلیغ بعضی داروها و مکمل ها برای پیشگیری از ابتلای بیماران سرطانی به کرونا، گفت: این داروها بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجاری دارد و هیچ چیز بهتر از خودمراقبتی نمی تواند جلوی ابتلای بیماران سرطانی به کرونا را بگیرد.

خبرنگاران داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد

جهت دریافت مشاوره خدمات سئو از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، حسین فودازی سه شنبه درباره مراقبت های بیماران سرطانی در روزهای شیوع کرونا اضافه کرد: البته بعضی مکمل های حاوی ویتامین های B و D می تواند برای بیماران سرطانی مفید باشد. بیماران سرطانی و افرادی که تومورهای بدخیم دارند در شرایط کنونی بیش از افراد عادی باید خودمراقبتی نموده و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: بیمارانی که در زمان حاضر مراحل درمان سرطان یا تومورهای بدخیم را طی نموده و در حال شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند، به دلیل استفاده از بعضی داروها با نقص سیستم ایمنی مواجهند و می توانند مستعد ابتلا به کووید-19 یا همان کرونا و انواع بیماری های ویروسی باشند. به این دسته از بیماران توصیه می کنیم که اگر متخصص مربوطه لازم می داند، شیمی درمانی در شرایط حاضر بدون وقفه ادامه پیدا کند و امکان تعویق انداختن آن به دلیل احتمال رشد بیماری و افزایش خطرات ناشی از آن وجود ندارد، حتماً بسیار شدیدتر از افراد عادی در زمینه رعایت بهداشت فردی بکوشند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی اعلام کرد: این دسته از بیماران حتماً هنگام خروج از منزل از ماسک و دست کش استفاده نموده و از حضور در اماکن عمومی بپرهیزند. شست وشوی مکرر دست ها را در دستور کار قرار دهند و پیشنهاد می گردد جز در هنگام مراجعه برای اجرای مراحل درمان سرطان از منزل خارج نشوند. همچنین این بیماران از وسایل نقلیه عمومی استفاده ننمایند و با افرادی که علائم بیماری های تب دار و حتی اسهال و استفراغ دارند در تماس نباشند. این بیماران باید مصرف داروهایی که پزشک معالج برای تقویت سیستم ایمنی تجویز نموده را جدی بگیرند.

فودازی اظهار کرد: در خصوص بیمارانی که درمان سرطان در آن ها انتها پیدا نموده و فقط مراجعات پزشکی را برای معاینه و آنالیز وضع خود انجام می دهند، توصیه می کنیم در شرایط فعلی این معاینات دوره ای را به تعویق بیندازند و در فاصله زمانی طولانی تری مراجعه به پزشک داشته باشند و با هماهنگی پزشک معالج اگر علائم خاصی ندارند، مراجعات خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در بسیاری از افراد بدون هیچ گونه علائمی است، اما اگر یک بیمار سرطانی یا فرد دارای تومورهای بدخیم به این ویروس مبتلا گردد علائم بسیار شدیدی داشته و می تواند منجر به مرگ گردد، بنابراین توصیه می گردد این دسته از بیماران بیش از پیش احتیاط نمایند.

به گزارش خبرنگاران، تا ظهر سه شنبه 8042 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین 2731 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 831

به "خبرنگاران داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید