خبرنگاران شرکت دانش بنیان ایرانی جایگزین تامین کننده کانادایی در صنعت مخابرات شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان ایرانی با فراوری دستگاه سیمولاتور کانال، جایگزین تامین کننده کانادایی در صنعت مخابرات کشور شد.

خبرنگاران شرکت دانش بنیان ایرانی جایگزین تامین کننده کانادایی در صنعت مخابرات شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش روز شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دستگاهی به نام سیمولاتور کانال، قطعه ای است که صنعت مخابرات کشور آن را عموماً با خرید از یک شرکت کانادایی تامین می کرد. با خرید این شرکت از سوی یک شرکت آمریکایی و ایجاد تحریم و ممنوعیت فروش، فرصتی مغتنم در اختیار یک شرکت دانش بنیان ایرانی نهاده شد تا نسبت به بومی سازی آن اقدام کند.

سروش اخلاقی اصفهانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سامانه امواج سروش در این باره گفت: از این قطعه در سیستم مخابراتی کشور برای تست عملکرد مودم استفاده می گردد. این قطعه پیش از این در کشور فراوری نمی شد و احتیاج داخلی غالباً با خرید از یک شرکت کانادایی تامین می شد. این شرکت کانادایی از سوی یک شرکت آمریکایی خریداری شد و آنها دیگر حاضر به فروش این دستگاه در کنار محصولات دیگر به ایران نبودند.

این فعال فناور اظهار کرد: با طرح موضوع در واحد R&D شرکت و با یاری از داشته های علمی و دانشگاهی کشور، ساخت این دستگاه در دستور کار نهاده شد. خوشبختانه پس از ساخت، استفاده کنندگان داخلی، مراتب رضایت خود را از این محصول ابراز کردند که مایه سرافرازی، دانشمندان و مهندسان جوان سازنده است.

اخلاقی اصفهانی با اشاره به توانایی قابل توجه داخلی، اضافه نمود: قیمت محصول داخلی حدود یک هشتم محصول مشابه خارجی است و این مسئله نشانگر این موضوع است که در صورت اتکاء به توان داخلی و خودباوری تا چه میزان می توان از خروج غیر ضروری ارز جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 845

به "خبرنگاران شرکت دانش بنیان ایرانی جایگزین تامین کننده کانادایی در صنعت مخابرات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت دانش بنیان ایرانی جایگزین تامین کننده کانادایی در صنعت مخابرات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید