خبرنگاران صدر اعظم سابق آلمان: اتحادیه اروپا به وعده هایش در خصوص پناهجویان عمل نکرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران- خبرنگاران- گرهارد شرودر روز آدینه گفت، اتحادیه اروپا به وعده های خود در خصوص توافقنامه پناهجویان در سال 2016 میان آنکارا و بروکسل عمل نکرده است.

خبرنگاران صدر اعظم سابق آلمان: اتحادیه اروپا به وعده هایش در خصوص پناهجویان عمل نکرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، صدراعظم سابق آلمان روز آدینه در مصاحبه با مجله اشپیگل تاکید نمود، اتحادیه اروپا در ازای متوقف کردن ورود پناهجویان توسط ترکیه، امتیازهایی به آنکارا از جمله سفر بدون ویزا برای تجار و سهولت در مذاکرات الحاق این کشور به اروپا پیشنهاد داد، اما برغم پایبندی ترکیه به تعهدات خود در این خصوص، طرف اروپایی به تعهداتش عمل نکرد.

وی اعلام نمود: ترکیه کشوری است که بیشترین پناهندگان را در سراسر دنیا دارد و حدود چهار میلیون پناهنده در آنجا زندگی می نمایند.

آنکارا و بروکسل در سال 2016 توافق نامه ای را امضا کردند تا راه حلی برای هجوم پناهندگان به سمت کشورهای اروپایی پیدا نمایند.

براساس این توافقنامه به ترکیه وعده داده شد در مجموع 6 میلیارد یورو (6.8میلیارد دلار) یاری اقتصادی برای تأمین نیازپناهندگان سوری در اختیار آنکارا داده گردد.

همچنین طبق این توافق نامه، لغو ویزا برای شهروندان ترکیه فراهم می شد و در آخر اتحادیه گمرک مطابق با این توافقنامه به روز می شد.

در قبال این وعده ها، ترکیه با اتخاذ تدابیر شدیدتر علیه قاچاقچیان انسان و بهبود شرایط میلیون ها سوری که در ترکیه زندگی می نمایند، مسئولیت جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی به وسیله دریای یونان را از بین برد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، برغم تحولات چشمگیر در زمینه کنترل هجوم مهاجرت، اتحادیه اروپا تعهدات خود را انجام نداده است.

ترکیه در چند روز گذشته به پناهجویان اجازه عزیمت به مرزهای اتحادیه اروپا را داده که انتقاد کشورهای اروپایی را در پی داشته است.

براساس آمارهای اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آن ها در مرزهای یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

رسانه های منطقه شامگاه شنبه (دهم اسفند98) از باز شدن مرز ترکیه با اروپا بر روی آوارگان سوری و عبور 37 هزار سوری و غیر سوری از مرز این کشور و ورود آن ها به یونان خبر دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 814

به "خبرنگاران صدر اعظم سابق آلمان: اتحادیه اروپا به وعده هایش در خصوص پناهجویان عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدر اعظم سابق آلمان: اتحادیه اروپا به وعده هایش در خصوص پناهجویان عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید