خبرنگاران مهمترین احتیاج شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان آب و برق است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، زاهدان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در شهرک های صنعتی این استان به لحاظ زیرساخت آب و برق مشکل وجود دارد که امیدواریم سال جاری با توجه به حجم بالای قراردادها این مشکل رفع گردد.

خبرنگاران مهمترین احتیاج شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان آب و برق است

به گزارش خبرنگاران علیرضا راشکی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهارداشت: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان همیشه با سرلوحه قرار دادن کیفیت خدمات، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بهره گیری از مشاوران متخصص در راستای توسعه متوازن صنعتی و رسیدگی بیشتر به مناطق محروم استان به ایجاد و ساخت زیربناها با رعایت ضوابط زیست محیطی پرداخته است.

وی گفت: هم اینک 28 شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزارو 427 هکتار و برخوردار از امکانات زیربنایی و مناسب در استان فعال هستند و تحویل زمین نیز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تا به امروز بیش از سه هزار قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده که قریب به هزارو 300 قرارداد به بهره برداری رسیده و یکهزار و 100 واحد فعال نیز وجود دارد.

وی اعلام کرد: سعی شده با توجه به شرایط مالی کشور از تعطیلی واحدها جلوگیری گردد و سال جاری حدود 19 واحد به چرخه فراوری بازگشتند.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مسائل آنان و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال 77 ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک صنعتی استان را شروع نموده و هم اینک 14 مجتمع و 329 واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی این استان دایر هستند.

وی گفت: این شرکت در کنار ایجاد امکانات زیربنایی به منظور حمایت از صنعتگران در تمامی مراحل کاری اقدام به راه اندازی کلینیک کسب و کار نموده و این کلینیک ها بر پایه عارضه یابی واحدهای فراوریی و تهیه و تدوین برنامه پروژه بهبود جهت برطرف مسائل واحدها توسط مشاوران خبره راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: محل استقرار مشاوران صنعتی کلینیک در 2 مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی زاهدان - میرجاوه و کنارک است.

وی اظهارداشت: در سالجاری اعتبارات حدود 60 تا 70 درصد کم شده اما با برنامه ریزی های انجام شده افزایش منابع خوبی انجام شد و شهرک سازی نیز 20 درصد افزایش داشته است.

راشکی گفت: یاری های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان و بانک های عامل انجام می گردد که اگر این نگاه به استان ادامه دار باشد و در سال های آینده نیز یکسری تسهیلات ارزان قیمت دیگر پرداخت گردد قطعا باعث پیشرفت استان بویژه در حوزه مکران و جنوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار ناحیه صنعتی تفتان، بمپور، قصرقند و سرباز نیز در دستور کار قرار دارند تا در کوتاه ترین زمان به نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: این استان از دهه 60 به دلیل ضرایب امنیتی در محدوده کانون های جمعیتی واقع شده است و با گذر زمان شهرک ها در محدوده شهرها جای گذاری شدند که برنامه ریزی شده بعضی صنایع با آلایندگی کمتر در این مناطق و بعضی دیگر در نواحی دورتر جانمایی شوند.

وی گفت: در حوزه گازرسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان کارهای خوبی انجام شده و چندین شهرک هدف گذاری شده و شهرک صنعتی زاهدان - میرجاوه و شهرک کارگاهی تا آخر سال جاری دارای انشعاب گاز می شوند.

راشکی اضافه کرد: گازرسانی به رامشار و خاش نیز در مرحله اجرای واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1446

به "خبرنگاران مهمترین احتیاج شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان آب و برق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهمترین احتیاج شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان آب و برق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید