خبرنگاران هشدار آمریکا به امارات درباره نقض تحریم های سوریه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران- خبرنگاران- جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه چهارشنبه شب به امارات متحده عربی درباره نقض تحریم های این کشور علیه سوریه موسوم به قانون سزار هشدار داد.

خبرنگاران هشدار آمریکا به امارات درباره نقض تحریم های سوریه

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، جفری اضافه نمود: امارات بخوبی می داند که ما بشدت با داشتن روابط دیپلماتیک نزدیک با سوریه مخالفیم.

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: تحریم های آمریکا علیه سوریه شامل آن دسته از فعالیت های اقتصادی هر شخصی در امارات یا سایر کشورها خواهد بود.

همچنین ناتان تک سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: قانون قیصر (سزار) نظام بشار اسد را هدف قرار می دهد و ما به دنبال مجازات این نظام هستیم.

وی با بیان اینکه نظام اسد خودش مسؤول فروپاشی اقتصادی سوریه است، گفت: بزودی تحریم های اضافی علیه هر کسی که از این نظام حمایت کند، وضع خواهیم کرد.

پیش تر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام نموده بود: در راستای اجرای قانون سزار 39 شخص و نهاد سوری را در لیست سیاه تحریم های خود قرار داده است.

در سال های اخیر پس از شکست پروژه سرنگونی دولت سوریه، امارات متحده عربی روابط خود را با دمشق از سر گرفته بود و اخیراً نیز بازرگانانی از امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق شرکت نموده بودند.

وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه گذشته با انتشار بیانیه ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور به وسیله آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می گردد، بشدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی ترین حقوق بشر و قوانین بین المللی دانست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر 2019 قانون قیصر را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر 2019 امضا کرد و قرار شد این قانون از ژوئن سال 2020 اجرا گردد.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری ها در سوریه تحریم های اضافی و محدودیت های اقتصادی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می نمایند نیز ممکن است تحت تحریم ها قرار بگیرند. این تحریم ها علیه کسانی که در فراوری نفت به سوریه یاری می نمایند و یا نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور را تامین می نمایند و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می نمایند، نیز اعمال خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران هشدار آمریکا به امارات درباره نقض تحریم های سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار آمریکا به امارات درباره نقض تحریم های سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید