درخواست پیونگ یانگ برای کاهش تعداد کارمندان سازمان ملل در کره شمالی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کره شمالی از سازمان ملل درخواست نموده تا تعداد کارمندان بین المللی مستقر در این کشور را کاهش دهد.

درخواست پیونگ یانگ برای کاهش تعداد کارمندان سازمان ملل در کره شمالی

کره شمالی گفت از آنجا که برنامه های سازمان ملل به دلیل سیاسی شدن یاری ها از سوی نیروهای متخاصم شکست خورده، تعداد کارمندان بین المللی مستقر در کره شمالی را کاهش دهد.

سازمان ملل تخمین می زند 10.3 میلیون تن که نیمی از جمعیت کره شمالی است، به یاری نیاز دارند و حدود 41 درصد از جمعیت آن هم به شدت در معرض کمبود مواد غذایی هستند.

کیم چانگ مین، دبیرکل کمیته هماهنگی ملی کره شمالی برای سازمان ملل در نامه ای به مقام ارشد سازمان ملل در کره شمالی نوشت: برنامه های حمایتی سازمان ملل نتوانسته نتیجه خوبی به دست بیاورد چون از سوی نیروهای متخاصم سیاسی شده است.

در این نامه که به تاریخ 21 اوت نوشته شده، این مقام کره شمالی گفته که تا خاتمه امسال میلادی حضور کارمندان بین المللی سازمان ملل در این کشور آسیایی باید کاهش یابد؛ به عبارتی تعداد نیروهای بین المللی برنامه توسعه سازمان ملل از شش نفر به یک یا دو نفر، سازمان بهداشت جهانی از شش نفر به چهار نفر و صندوق بچه ها سازمان ملل از 13 نفر به یک یا دو نفر کاهش یابد.

این مقام کره شمالی همچنین گفته، تعداد اعضای بین المللی برنامه جهانی غذا بر اساس یاری های غذایی که تامین می نماید، باید کاهش داشته باشد. همچنین هیچ نیازی به مقام مسئول هماهنگ کننده یاری های بشردوستانه سازمان ملل در کره شمالی نیست و به جای آنکه نیرو مستقر باشد، هر زمان که لازم باشد، می تواند به کره شمالی بیاید.

یکی از دیپلمات های سازمان ملل که خواست نامش فاش نگردد، گفت: با فقدان جدی کارشناسی بین المللی و نظارت و ظرفیت استفاده از یاری هایی که برای کره شمالی ارسال می گردد، روبرو هستیم. بابت این تصمیم از سوی کره شمالی شگفت زده شدیم آن هم درست در زمانی که اوضاع در این کشور رو به بهبودی است.

این تصمیم در بحبوحه توقف مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی با هدف متوقف کردن برنامه های اتمی کره شمالی و برنامه های موشکی آن گرفته شده است.

یکی دیگر از دیپلمات های سازمان ملل نیز گفت: این تصمیم تنها بر مردم کره شمالی اثر می گذارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 274

به "درخواست پیونگ یانگ برای کاهش تعداد کارمندان سازمان ملل در کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پیونگ یانگ برای کاهش تعداد کارمندان سازمان ملل در کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید