دیپلمات آمریکایی: ترامپ می داند مردم آمریکا دنبال جنگی دیگر نیستند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سفیر پیشین آمریکا در یمن می گوید دولت آمریکا می داند مردم این کشور به دنبال درگیری نظامی نیستند بنابراین به دنبال راه هایی است تا ایران را بر سر میز مذاکره آورد.

دیپلمات آمریکایی: ترامپ می داند مردم آمریکا دنبال جنگی دیگر نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه شبکه خبری سی ان بی سی روز چهارشنبه به نقل از سفیر پیشین ایالات متحده در یمن تاکید نمود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطلع است که مردم این کشور به دنبال یک درگیری نظامی دیگر نیستند.

جرالد فیرشتین، سفیر پیشین آمریکا در یمن مدعی شد که ترامپ تمایلی به جنگ با ایران ندارد اما تهران تمایل دارد که دولت او را تست کند.

به گفته فیرشتین، در نهایت، ایالات متحده به دنبال راه هایی برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره است و ترامپ درک می نماید که مردم آمریکا یک درگیری نظامی نمی خواند.

این سخنان دیپلمات آمریکایی پس از آن مطرح شده که مقامات و رسانه های غربی در تلاشند حملات ارتش یمن به تاسیسات نفتی رژیم سعودی در بامداد شنبه را به ایران نسبت دهند. تهران این ادعاها را قویا رد نموده است.

فیرشتین اضافه نمود: به وضوح، ایرانی ها مایل به نظر می رسند که دولت ترامپ را تست نمایند ... تا معین گردد که آیا او عزم آن را دارد که تا به آخر راه پیش رود. تا به حال، شرط بندی ایرانی ها جواب داده است.

این دیپلمات آمریکایی همچنین تاکید نمود: دولت ترامپ نمی خواهد کاری کند که فرصت و امکان مذاکرات را کلا از بین ببرد.

به گفته او، حتی عربستان سعودی هم نمی خواهد به جنگی با ایران کشیده گردد ... چون می داند که بسیار سخت خواهد بود که از پاسخ های تلافی جویانه ایران بگریزد.

بامداد شنبه گذشته، ارتش یمن با ده پهپاد تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص را هدف قرار داد، حمله ای که جریان نفتی معادل 5.7 میلیون بشکه در روز را مختل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 346

به "دیپلمات آمریکایی: ترامپ می داند مردم آمریکا دنبال جنگی دیگر نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات آمریکایی: ترامپ می داند مردم آمریکا دنبال جنگی دیگر نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید