روسیه از مانع تراشی آمریکا برای فعالیت دیپلمات های روس انتقاد کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتقاد از آمریکا به دلیل خودداری از صدور ویزا برای دیپلمات های روس، گفت این دست اقدامات واشنگتن فعالیت نمایندگان روسیه در سازمان ملل را مختل نموده است.

روسیه از مانع تراشی آمریکا برای فعالیت دیپلمات های روس انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت روسیه روز پنج شنبه بار دیگر از آمریکا به دلیل صدور دیرهنگام یا عدم صدور ویزا برای دیپلمات روس انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری در مسکو، در این مورد گفت: این [رویه] دارد فعالیت سازمان ملل متحد را مختل می نماید و مسئله ای بزرگ است.

پسکوف همچنین گفت این رویکرد دولت آمریکا که مسئولیت میزبانی از سازمان ملل را بر عهده دارد، مایه نگرانی است.

دولت آمریکا در ماه های گذشته بارها از صدور ویزا برای دیپلمات های روس که قصد داشته اند در نشست های سازمان ملل متحد شرکت نمایند، خودداری نموده یا ویزا آن ها را با تأخیر بسیار زیاد صادر نموده است. پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از این رویکرد آمریکا، گفته بود که واشنگتن از حق میزبانی از مقر سازمان ملل سوء استفاده می نماید.

واشنگتن پیش از این در سفر هیأت های ایرانی و چینی به نیویورک برای شرکت در نشست های سازمان ملل مانع تراشی نموده است.

این در حالی است که آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل و در چارچوب توافقنامه میزبانی، موظف است فارغ از روابط سیاسی خود با کشورها، سفر هیأت های دیپلماتیک به نیویورک را تسهیل نموده و برای اعضای این هیأت ها ویزا صادر کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 773

به "روسیه از مانع تراشی آمریکا برای فعالیت دیپلمات های روس انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از مانع تراشی آمریکا برای فعالیت دیپلمات های روس انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید