روسیه: در کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقشی نداریم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، نماینده پوتین در امور افغانستان در واکنش به ادعای دوباره آمریکا در این باره که گویا روسیه طالبان را به کشتن نظامیان آمریکایی تشویق نموده و درخواست پنتاگون درباره شفاف سازی مسکو، گفت: آنها خود اعتراف می نمایند که مدرکی در اثبات ادعایشان ندارند.

روسیه: در کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقشی نداریم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور روز آدینه گفت که واشنگتن با ادعای دست داشتن مسکو در سازماندهی قتل نظامیان آمریکایی در افغانستان، هیچ اطلاعات و دلیل و مدرکی در این رابطه ارائه نداده است.

کابلوف در تبادل نظر با این خبرگزاری با اعلام این مسئله، اضافه نمود: آنها هیچ اطلاعاتی در این باره به ما نداده اند و مقامات آمریکایی خود اعتراف می نمایند که مدرکی در اثبات ادعای خود ندارند .

به گفته وی، این نخستین بار نیست که چنین اتهاماتی از سوی ایالات متحده شنیده می گردد.

روز گذشته یک مقام بلندپایه دفتر ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی این کشور با اطمینان کم و متوسط معتقدند که روسیه در سال 2019 گویا نیروهای طالبان را تشویق نموده است که به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان حمله نمایند.

در این رابطه در خبر دیگری گزارش شده، جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز روز آدینه گفت که وزارت دفاع آمریکا از روسیه خواسته تا در مورد شایعات مربوط به تشویق طالبان توسط مسکو برای حمله به نظامیان آمریکایی شفاف سازی کند.

وی گفت: ما انتظار داریم که مسکو در این رابطه شفاف سازی کند. این ارزیابی، حتی در صورت احتمال کم و متوسط این مسئله، به خودی خود پاسخگویی طرف روسی را ضروری نموده است.

کشتی های آمریکایی به عملیات نظامی در دریای سیاه ادامه خواهند داد

سخنگوی پنتاگون همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کشتی های نظامی آمریکایی حق دارند که به آب های بین المللی دریای سیاه وارد شوند.

جان کربی گفت: ما بطور مرتب عملیاتی را در منطقه دریای سیاه انجام می دهیم و این کار ادامه خواهد داشت.

وی از پاسخ دادن به این سئوال خبرنگاران که گویا ناوهای آمریکایی از ورود به دریای سیاه در این هفته خودداری نموده اند تا اوضاع پیرامون اوکراین بیش از این متشنج نگردد، خودداری کرد.

پیش از این، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از منابع خبری خود در پنتاگون اعلام نموده بود که وزارت دفاع به این دلیل از برنامه اعزام کشتی های نظامی به منطقه دریای سیاه در این هفته صرف نظر نموده تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نگردد.

به گفته این مقام مطلع، این مسئله عادی است و جهت حرکت ناوهای آمریکایی اغلب می تواند به خاطر تغییر در برنامه ها و یا به دلایل مختلف تغییر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1570

به "روسیه: در کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقشی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: در کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقشی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید