رکورد گرانی نفت روسیه شکسته شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، با کاهش صادرات نفت مدیوم ترش اورال روسیه که به دلیل اجرای توافق کاهش فراوری اوپک پلاس از سوی این کشور بوده، قیمت این گرید نفتی به بالاترین حد از سال 2001 تا به امروز صعود نموده است.

رکورد گرانی نفت روسیه شکسته شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، آمار پلاتس نشان داد که نفت اورال روسیه برای تحویل به بندر روتردام در 30 ژوئن دو دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت نفت برنت بوده است.

نفت اورال حتی پس از کاهش عظیم صادرات که در ماه های مه و ژوئن داشت، در ژوییه بر مبنای ماهانه کاهش چشمگیری پیدا نموده است.

برنامه صادرات دریابرد نفت اورال در ژوییه نشان می دهد که قرار است 774 هزار و 314 بشکه در روز نفت بارگیری گردد که 536 هزار و 730 بشکه در روز کاهش ماهانه داشته و پایین ترین سطح صادرات از سال 2012 به این طرف محسوب می گردد.

به گفته منابع مطلع، حجم صادرات نفت اورال در ژوییه منعکس نماینده تمدید یک ماهه کاهش فراوری 9.7 میلیون بشکه در روز از سوی اعضای گروه اوپک پلاس و افزایش فعالیت پالایشگاهی در روسیه است که میزان نفت اورال موجود برای صادرات را کاهش داده است.

کاهش فراوری اوپک پلاس توازن صادرات گریدهای نفتی سنگین و ترش در دنیا را برهم زده و گزینه های موجود برای پالایشگاهها را کمتر نموده است.

به گفته یک معامله گر، یک پالایشگر اروپایی اخیرا برای یک محموله نفت سنگین که در فاصله هفتم تا 11 ژوییه بارگیری می گردد دو دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت نفت برنت پرداخت کرد. همچنین محموله ای که در اواخر ماه بارگیری می گردد، دو دلار و 35 سنت بالاتر از قیمت نفت برنت فروش رفته است.

خریداران نفت ترش در مدیترانه با کمبود عرضه این نوع نفت روبرو شده اند و بنابراین متقاضی خرید نفت ترشی هستند که بتوانند پالایش نمایند.

بر اساس گزارش پلاتس، اکنون که تقاضای چین برای خرید نفت پس از ذخیره سازی گسترده، اندکی کاهش پیدا نموده است، پالایشگاههای مدیترانه ای و اروپایی ممکن است بتوانند نفس راحتی بکشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1082

به "رکورد گرانی نفت روسیه شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد گرانی نفت روسیه شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید