ریاست جمهوری افغانستان: بعضی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد که اشرف غنی برای تشکیل کابینه کارآمد کوشش می نماید در حالی که بعضی از وزرای پیشنهادی متحدان سیاسی دولت شایستگی لازم را ندارند.

ریاست جمهوری افغانستان: بعضی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که اشرف غنی برای تشکیل کابینه تخصصی کوشش می نماید.

وی به خبرنگاران گفت که برای معرفی چنین کابینه ای مسائلی وجود دارد.

صدیقی با اشاره به عبدالله و شورای مصالحه افغانستان ادامه داد بعضی از افرادی که توسط متحدان سیاسی دولت برای کابینه معرفی شده اند معیارها و شایستگی لازم را ندارند.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان همچنین گفت که معیارها و شایستگی برای دولت و مردم مهم است و باید فهرستی تهیه گردد که مردم آن را می پذیرند و مجلس به آن رای می دهد.

وی در حالی به زمانبر شدن تشکیل کابینه متعهد و تخصصی تاکید می نماید که تا به امروز بیش از 12 وزیر پیشنهادی و شماری از والیان توسط ریاست جمهوری افغانستان معرفی شده اند.

بیش از دو ماه از توافق اشرف غنی و عبدالله می گذرد اما به نظر می رسد که تا به امروز هیچ وزیر پیشنهادی بطور رسمی از طرف کاخ سپیدار معرفی نشده است.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به خامه پرس گفته بود که فهرست وزرای پیشنهادی تهیه شده است ما به دلیل مسائل درون تیمی، این فهرست با چالش روبه رو شده است.

براساس توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله که به منظور سرانجام بخشیدن به تنش های سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به امضا رسید، رئیس شورای مصالحه سهم 50 درصدی در معرفی اعضای کابینه و مقامات دولتی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1098

به "ریاست جمهوری افغانستان: بعضی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان: بعضی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید