طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، طالبان درخواست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای دست کشیدن از خشونت در طول ماه رمضان را رد کرد.

طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد

سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان با انتشار پیغامی در توئیتر، پذیرش درخواست آتش بس دولت مرکزی در طول ماه رمضان را در حالی که هنوز اسرای این گروه با وجود خطرهای ناشی از شیوع بحران کرونا در زندان های افغانستان هستند، غیر قابل قبول توصیف نموده است.

سخنگوی طالبان ضمن اشاره به توافقنامه صلح با آمریکا که به گفته او بر اساس مکانیزمی جامع امضا شده و تأیید شورای امنیت و جامعه بین المللی را به همراه دارد، عملی شدن این توافق را گامی علی برای تحقق صلح و آتش بس در کشورش دانسته و در پیغام خود آورده است: با وجود به خطر افتادن جان هزاران زندانی بر اثر شیوع ویروس کرونا، ایجاد مانع بر سر فرایند صلح و اجرایی شدن کامل توافق، پذیرش درخواست آتش بس منطقی و قانع کننده نیست.

طالبان در حالی درخواست دولت افغانستان برای رعایت آتش بس در ماه رمضان را رد نموده که به تازگی با ایالات متحده توافق صلح امضا نموده و متعهد شده است که دست از خشونت بردارد.

توافق صلح امضا شده میان طالبان و فرستادگان واشنگتن برای اجرایی شدن مستلزم گفتگوهای رو در رو میان نمایندگان این گروه شبه نظامی و دولت مرکزی است که برای تحقق آن طبق تعهدات اجرا شده دو طرف باید در اقدامی متقابل دست به آزادی زندانیان یکدیگر بزنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 969

به "طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان با برقراری آتش بس در افغانستان در ماه رمضان مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید