ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به لفاظی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ داد.

ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد

به گزارش خبرنگاران، به دنبال پیامی توییتری شامگاه آدینه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره آنچه که او اخاذی هسته ای ایران خوانده بود، محمد جواد ظریف به شدت این لفاظی مقام آمریکایی را رد نموده است.

وزیر خارجه آمریکا روز آدینه با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خودش در توئیتر نوشت: ایران اعلام نموده همه محدودیت ها در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای را زیرپاخواهد گذاشت. این واقعیت که ایران ظرفیت غنی سازی را حفظ نموده، یکی از ضعف های اساسی برجام را آشکار می نماید.

مایک پمپئو اضافه نمود: اطمینان داریم بریتانیا، فرانسه آلمان و در واقع همه ملت های متمدن جهان اقدامات قاطعی را برای متوقف کردن اخاذی هسته ای ایران انجام خواهند داد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز شنبه در پیامی توییتری نوشت: مایک پامپئو! اخاذی دقیقا چیست؟ آیا اخاذی نقض یک قطعنامه (شورای امنیت) سازمان ملل و مجازات کردن کسانی که آن را رعایت می نمایند، نیست؟ پیشنهاد رشوه برای دزدی نفت و تحریم کردن آنهایی که رشوه را نمی پذیرند؟ شاید هم (اخاذی) درخواست تسلیم شدن ایران یا تاکید بر گرسنگی کشاندن مردمش باشد؟ یا اینکه (از نظر شما اخاذی) یک اقدام قانونی طبق مفاد برجام است؟

ظریف به همراه این توییت، چهار عکس از اظهارات مقام های آمریکایی شامل پامپئو و برایان هوک علیه ایران به همراه تصاویری از بند 36 برجام منتشر نموده است.

در یکی از این تصاویر که مربوط به نشریه نیوزویک است، اظهارات پمپئو خطاب به مردم ایران آمده است که در آن وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بود که در صورت عدم موافقت ایران با درخواست های آمریکا، مردم این کشور چیزی برای خوردن نخواهند داشت.

ظریف در تصویری دیگر، خبر روزنامه فایننشال تایمز درباره پیشنهاد رشوه برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به ناخدای نفتکش آدریان دریا 1 را منتشر کرد.

310311منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 319

به "ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به لفاظی ضد ایرانی پمپئو پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید