عراق، تقابل عربستان با اراده اکثریت؛ متهم شدن صالح به تعلل در معرفی نخست وزیر

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر خارجه سعودی خواهان ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق با وجود مخالفت اکثریت ملت و گروه های سیاسی این کشور شده و اراده عراقی ها برای اخراج اشغالگران را به چالش کشیده است.

عراق، تقابل عربستان با اراده اکثریت؛ متهم شدن صالح به تعلل در معرفی نخست وزیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیر خارجه حکومت سعودی بر مخالفت کشورش با خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید نمود. فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی خواستار ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق با وجود مخالفت اکثریت ملت و گروه های سیاسی این کشور شده است.

فیصل بن فرحان گفت پادشاهی سعودی خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق نیست. وی مدعی شد خروج این نظامیان سبب می گردد تا منطقه به سمت امنیت کمتری سوق داده گردد.

بن فرحان ادعا کرد که حضور آمریکا در منطقه نقش مهمی در شکست گروه تروریستی داعش ایفا نموده و کلیدی در منع ظهور مجدد این گروه تروریستی بوده است.وی اضافه کرد ایالات متحده آمریکا بار دیگر ثابت کرد که همپیمان مورد اعتماد پادشاهی سعودی است و این مسئله درباره دولت ترامپ هم صدق می نماید.

این ادعا در حالی است که ترامپ به صراحت رژیم سعودی و دیگر حکومت های پولدار حاشیه خلیج فارس را گاوهای شیرده خوانده و به صراحت از آنها خواسته است هزینه حمایت آمریکا از بقای این رژیم ها را پرداخت نمایند.

متهم شدن برهم صالح به وقت کشی در معرفی نخست وزیر

عباس یابر العطافی از نمایندگان مستقل مجلس عراق اعلام نمود زندگی به سبب وقت کشی رئیس جمهور تعطیل شده است. العطافی از مجلس خواست نشست فوق العاده و علنی را برای میزبانی از برهم صالح رئیس جمهور برگزار کند تا وی دلایل عدم مامور کردن فردی برای تصدی نخست وزیری را با وجود نامزدی چندین فرد اعلام کند. وی برهم صالح را مسئول تطعیل شدن زندگی در استان هایی که شاهد تظاهرات است، اعلام نمود.

العطافی به شبکه السومریه گفت استان های مرکزی و جنوبی همانند یک آتشفشان و از دولت و گروه های سیاسی ناراحت هستند و زندگی در این استان ها تعطیل شده که دلیلش وقت کشی رئیس جهورو عدم معرفی نامزدی برای تصدی نخست وزیری است.

وی اضافه کرد اسامی متعددی به رئیس جمهور ارائه شده، ولی وی هیچ کدام از آنها را مامور تصدی نخست وزیری ننموده است، بدون اینکه دلیل مخالفت با این اسامی را با وجود شرایط سخت و محدود بودن زمان اعلام کند.

نماینده مجلس عراق گفت رئیس جمهور باید به صراحت درباره آنچه جریان دارد با ملت عراق صحبت کند، البته مجلس نمایندگان هم مسئولیت بخشی از وضع موجود را در صورت عدم برگزاری نشست فوق العاده و علنی و میزبانی از رئیس جمهور برعهده دارد.

مذاکرات عراق و پاکستان برای آموزش خلبانان عراقی

خبر دیگر اینکه فرمانده نیروی هوایی عراق امروز سه شنبه با هیئت نظامی پاکستانی ملاقات کرد که طی آن درباره همکاری در زمینه آموزش خلبانان عراقی بحث و گفتگو شد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام نمود سرلشکر خلبان شهاب جاهد علی فرمانده نیروی هوایی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان و هیئت همراه وی ملاقات کرد که طی آن راه های همکاری میان دو کشور در زمینه هوانوردی و آموزش خلبانان عراقی و تبادل تجارب برای توانمندسازی ارتش عراق آنالیز شد.

این بیانیه آورده است فرمانده نیروی هوایی نشستی را با هیئت پاکستانی برای بحث و گفتگو در زمینه آموزش هوایی و حمایت لجستیکی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 718

به "عراق، تقابل عربستان با اراده اکثریت؛ متهم شدن صالح به تعلل در معرفی نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تقابل عربستان با اراده اکثریت؛ متهم شدن صالح به تعلل در معرفی نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید