علت نامگذاری سال 1400 به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به بیان حسین راغفر

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران - یک کارشناس مالی درباره تحقق شعار سالجاری با بیان اینکه برای ارتقای فراوری باید نظام بانکی و مالیاتی اصلاح گردد، گفت: اولین اقدامی که دولت بعدی باید انجام دهد رساندن دلار به 10 هزار تومان است.

علت نامگذاری سال 1400 به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به بیان حسین راغفر

حسین راغفر درباره نامگذاری سال 1400 به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: سال گذشته بدترین سال اقتصادی برای کشور بود که دلیل ناکامی های اقتصادی هم این است که اقلیتی برای منافع خود برنامه ریزی و تصمیم گیری می نمایند. شرایط کنونی کشور حساس است و ضرورت دارد اقدامات اساسی در زمینه فراوری به نفع مردم صورت گیرد، زیرا ناکامی در این امر بحران های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی دارد.

وی اضافه کرد: اولین الزام تحقق اقتصاد مردمی و ارتقای فراوری داخل، عزم سیاسی است. در کنار شعارها باید الزامات آن را هم محقق کنیم که متاسفانه در سال های گذشته اهتمام جدی برای تحقق شعارها صورت نگرفت.

ایسنا نوشت: این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه فساد در تخصیص منابع و ارز شکل می گیرد، ادامه داد: بزرگترین مانع فراوری در کشور تامین اقتصادی است و بنگاه های اقتصادی پول ریالی ندارند. بانک ها در این زمینه در خدمت واردنمایندگان هستند نه فراورینمایندگان که یک عزم جدی باید شکل بگیرد تا نظام بانکی اصلاح گردد. نظام اقتصادیاتی در خدمت منافع قدرت و ثروت است؛ یعنی کسانی که باید اقتصادیات بپردازند، پاداش هم دریافت می نمایند. تا زمانی که اصلاحات جدی در نظام اقتصادیاتی و بانکی صورت نگیرد و موانع فراوری برطرف نگردد، با مشکل اشتغال، بیکاری و تورم روبرو هستیم.

راغفر بیان نمود: بخش زیادی از ارز کشور برای واردات کالاهایی که در داخل امکان فراوری دارند، خرج می گردد. یکی از اصلاحات مهم تقویت پول ملی است. اولین کار دولت بعدی باید این باشد که دلار را به 10 هزار تومان برساند و بیش از این میزان هم کاهش دهد. برای فعال شدن فراوری منابع و اعتبارات بانکی باید به سمت فراوری حرکت کند و بانک هایی که در تحقق این امر همراهی نمی نمایند، باید جریمه شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1548

به "علت نامگذاری سال 1400 به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به بیان حسین راغفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت نامگذاری سال 1400 به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به بیان حسین راغفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید