فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مجید مجیدی ساخت فیلمی درباره همه گیری ویروس کرونا در چین و با حضور بازیگران چینی را به عنوان پروژه سینمایی جدید خود معرفی کرد.

فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی

به گزارش ایسنا، مجیدی که هم اکنون برای برگزاری یک مسترکلاس در سومین جشنواره فیلم هانیان چین در این کشور به سر می برد در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی دولتی CGTN اظهار داشت فیلم بعدی خود را در کشور چین و با بازیگران چینی خواهد ساخت که روایتگر داستان دختربچه ای در بحبوجه بحران کرونا در این کشور است.

این کارگردان ایرانی نامزد اسکار قرار است پس از سرانجام جشنواره هانیان، برای پیدا کردن لوکیشن فیلم جدیدش به استان یونان در جنوب غربی چین سفر کند. او پیش تر نیز به همین دلیل سفری به شهر هانگژو در شرق چین داشته است.

مجیدی پیش تر و در اوایل سال میلادی اعلام نموده بود میخواهد فیلمی را بر اساس تجربه مردم چین در مواجهه با ویروس کرونا به سینما بیاورد؛ فیلمی که به عنوان داستانی از کوشش و مقاومت توصیف شده بود.

قرار بود فیلمبرداری این فیلم در سال 2020 شروع گردد، که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

فیلم خورشید جدیدترین ساخته مجید مجیدی است که نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال 2021 است. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را سال جاری و در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و در نهایت روح الله زمانی برای بازی در این فیلم پیروز به کسب جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه برترین بازیگران نوظهور این جشنواره شد.

مجید مجیدی در سال 1999 با فیلم بچه های آسمان به عنوان اولین کارگردان ایرانی به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز اسکار راه یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1332

به "فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید