نیویورک تا لندن کمتر از پنج ساعت ، رکورد پرواز کنکورد شکسته نشد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پرواز چهار ساعت و 56 دقیقه ای بویینگ خطوط هوایی بریتیش ایرویز از نیویورک تا لندن هم نتوانست رکورد 24 سال پیش هواپیمای کنکورد را در همین راستا بشکند.

نیویورک تا لندن کمتر از پنج ساعت ، رکورد پرواز کنکورد شکسته نشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

هواپیمای مافوق صوت کنکورد سال 1996 در فقط دو ساعت و 52 دقیقه فاصله میان نیویورک تا لندن را پرواز و یک رکورد ماندگار خلق کرد؛ زمانی که سریع ترین هواپیماها و پروازهای امروزی هم برای رسیدن به آن چیزی بیش از 120 دقیقه کم می آورند. کنکورد که برای بریتیش ایرویز و ایرفرانس کار می کرد، انتها در 24 اکتبر 2003 بازنشسته شد و برای همواره با آسمان خداحافظی کرد.

سریع ترین پرواز میان دو شهر بزرگ آمریکا و انگلیس بر فراز اقیانوس اطلس در هزاره سوم هفته پیش رقم خورد؛ جایی که بویینگ جامبو جت 747 با شماره BA112 در چهار ساعت و 56 دقیقه از نیویورک به لندن رسید. این تازه ترین پرواز زیر پنج ساعت بین آمریکای شمالی و اروپا در عصر پساکنکورد بود که البته بخشی از آن به لطف وزیدن باد به سرعت بیش از 320 کیلومتر بر ساعت رقم خورد. بیشینه سرعت خود هواپیما هم در این جهت به 1327 کیلومتر بر ساعت رسید.

پرواز شماره BA112 با بویینگ موسوم به ملکه آسمان ها بین فرودگاه جی اف کی نیویورک و فرودگاه هیترو لندن حدود یک دقیقه رکورد پیشین سریع ترین پرواز بر فراز آتلانتیک را شکست. پرواز ویرجین آتلانتیک با ایرباس A350 بین این دو فرودگاه رکورد چهار ساعت و 57 دقیقه را ثبت نموده بود؛ جهتی که میانگین زمان آن بیش از شش ساعت است. پیش تر در 2018 یک فروند بویینگ 787 دریم لاینر نروژی نیویورک تا لندن را در پنج ساعت و 13 دقیقه رفته بود.

منبع: همشهری

منبع: چمدان
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 753

به "نیویورک تا لندن کمتر از پنج ساعت ، رکورد پرواز کنکورد شکسته نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تا لندن کمتر از پنج ساعت ، رکورد پرواز کنکورد شکسته نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید