هایکو ماس: درباره روند توزیع مهاجران با فرانسه و مالت توافق کردیم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر امور خارجه آلمان بیان کرد این کشور به همراه فرانسه و جمهوری مالت درباره روند توزیع مهاجران غیرقانونی گرفتار در دریای مدیترانه توافق کردند.

هایکو ماس: درباره روند توزیع مهاجران با فرانسه و مالت توافق کردیم

به گزارش ، به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در نشست خبری با حضور لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود در برلین بیان کرد فرانسه، آلمان و جمهوری مالت درباره روند توزیع مهاجران غیرقانونی گرفتار در دریای مدیترانه توافق کردند.

هایکو ماس گفت: طبعا ما باید درباره مسائل مرتبط با موضوع مهاجرت با هم گفتگو داشته باشیم. روشن است که در این ارتباط، مبتنی بر ارزش های مشترک و مسئولیت پذیری اشتراکی که برای همبستگی و انسجام داریم، نیازمند یک پاسخ اروپایی هستیم. این همبستگی به ویژه باید به وسیله تقسیم مسئولیت با کشور های مبداء (کشور های ورودی مهاجران به اروپا) نظیر ایتالیا انجام گیرد که مدت های مدید است تنها گذاشته شده اند.

کشور های اروپایی خواهان ایجاد نهادی برای مقابله با پولشویی شدند

وزیر امور خارجه آلمان بیان کرد: ما به طور مشترک با فرانسه و کشور مالت در این راستا پیش می رویم و در خصوص اجرای ساز و کار توزیع انسان های محتاج و گرفتار در دریای مدیترانه توافق کردیم. آلمان به طور اساسی در این طرح مشارکت می نماید. با این حال مهم است که سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز به شیوه ای مناسب در اجرای این طرح مشارکت نمایند.

هایکو ماس تاکید نمود: همزمان ضروری است اصلاحاتی مشترک را در نظام پذیرش پناهندگی اروپا در دستور کارمان قرار دهیم و رسیدگی به این مساله در کانون موضوعات ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در نیمسال دوم سال آینده میلادی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 523

به "هایکو ماس: درباره روند توزیع مهاجران با فرانسه و مالت توافق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: درباره روند توزیع مهاجران با فرانسه و مالت توافق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید