هشدار آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با کرونا در بین بچه ها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مقام های حوزه سلامت ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه 14 مه، نسبت به یک بیماری نادر، اما گاهی مرگبار بین بچه ها که معتقدند با بیماری کووید 19 مرتبط است، هشدار دادند.

هشدار آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با کرونا در بین بچه ها

به گزارش یورونیوز، این بیماری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا آن را سندروم التهابی چند سیستمی در بچه ها (MIS-C) نامیده است، در کشور های اروپایی مانند بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در بیانیه خود تاکید نموده است مراکز درمانی و مراقب های پزشکی در این کشور اگر با بیماران کمتر از 21 سال با علائم سندروم التهابی چند سیستمی روبرو شدند باید موارد مشکوک را به مراکز بالاتر گزارش نمایند.

بچه ها مبتلا اغلب دارای علائم اولیه همچون تب، کهیر پوستی، قرمزی چشم، لب های ترک خورده و درد شکم هستند و سپس با بروز التهاب در رگ ها و بعضی اندام ها دچار آسیب های قلبی می شوند که گاه مرگبار است.

در ایالت نیویورک آمریکا تا کنون 100 مورد ابتلای بچه ها به این بیماری ثبت شده است که سه نفر از آن ها جان خود را از دست داده است.

پزشکانی که بیماران با این علائم را درمان نموده اند می گویند که بچه ها مبتلا به این سندرم گاهی اوقات علائمی شبیه بیماری نادر کاوازاکی را از خود بروز می دهند که باعث تورم رگ های خونی در بدن می گردد و درد شدیدی را ایجاد می نماید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده گفته است که پزشکان باید شواهد عفونت به ویروس جدید کرونا را در هر نوع مرگ بچه ها در اثر سندروم التهابی چند سیستمی در نظر بگیرند. این مرکز تاکید نموده که هنوز تعیین نیست که این شرایط تنها منحصر به بچه ها باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1002

به "هشدار آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با کرونا در بین بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با کرونا در بین بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید