همکاری روسیه با سایر کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که درخواست های زیادی از سایر کشورها برای یاری به مبارزه با شیوع ویروس کرونا به مسکو رسیده که تمامی آنها آنالیز و اقدامات لازم در مورد آنها در نظر گرفته می گردد.

همکاری روسیه با سایر کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که علاوه بر چین، ایران و افغانستان، بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم از روسیه تقاضای یاری برای مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا، نموده اند و این درخواست ها تنها از کشور ما نشده است.

وی گفت: نه تنها افغانستان یا چین و ایران برای یاری به روسیه یا سایر کشورها مراجعه نموده اند، بلکه همه کشورهاب دنیا در تلاشند تا از روابط و کانال های مناسب و محبت آمیز موجود، در جهت همکاری و تعامل برای حل و فصل مسائل مربوط به گشترش ویروس کرونا استفاده نمایند.

زاخارووا اضافه نمود: آنها مانند همه دولت هایی که می خواهند به مردم خودشان در شرایط سخت کنونی یاری نمایند عمل می نمایند. و روسیه نیز در این رابطه از این قاعده مستثنی نیست و تبدیل به مرجعی شده است که بسیاری از کشورها برای دریافت یاری به آن روی می آورند. و این وظیفه کل جامعه دنیای است تا در شرایط کنونی، با یکدیگر تعامل داشته باشند.

به گفته وی، درخواست های زیادی درباره ابعاد مختلف جلوگیری از شیوع عفونت ویروس کرونا وجود دارد. درخواست های رسیده به روسیه در این رابطه مورد آنالیز قرار گرفته و سپس تحت نظارت یک ستاد مرکزی تصمیمات و اقدامات لازم در نظر گرفته می شوند.

سازمان بهداشت دنیای در تاریخ 11 مارس (21 اسفند ماه) شیوع ویروس جدید کرونا- COVID-19 را یک بیماری همه گیر بیان کرد. تا به امروز بیش از 207 هزار نفر در 166 کشور دنیا به این ویروس آلوده شده و بیش از 8.6 هزار نفر جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 867

به "همکاری روسیه با سایر کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری روسیه با سایر کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید