واکنش انصارالله یمن به امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و از اعضای ارشد جنبش انصارالله ضمن تبریک به تهران و پکن به مناسبت امضای سند برنامه همکاری جامع موسوم به برنامه 25 ساله، این گام دو طرف را شکست سیاسی آمریکا خواند.

واکنش انصارالله یمن به امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عضو ارشد انصارالله بیان نمود: توافق چین با ایران را تبریک می گوییم؛ توافقی که [اینگونه] خلاصه می گردد؛

- شکست سیاسی آمریکا

-شکسته شدن تحریم های آمریکا علیه ایران

-برخورداری چین از حاکمیتی بی کم و کاست همچون متحدان اروپایی آمریکا که از حق وتو برخوردارند

-تفکر برای ساختن، به جای نابودی و ویرانی مانند الگوی چینی و برعکس الگوی آمریکایی و متحدانش مبتنی بر دوشیدن با فروش تسلیحات ویران کننده برای کشتار ملتها.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه 25 ساله، روز شنبه (دیروز)، در تهران به امضای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی همتای چینی او رسید.

در سال 1394 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کردند که برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع میان دو طرف توافقی صورت گرفت. پس از رایزنی ها و مذاکرات در روز هفتم فروردین 1400 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف از جمله مالی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1545

به "واکنش انصارالله یمن به امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله یمن به امضای سند برنامه همکاری جامع ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید