وزرای خارجه استرالیا و نیوزلند از تحریم چین استقبال کردند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، وزرای خارجه دو کشور استرالیا و نیوزلند از تحریم های هماهنگ انگلیس، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کانادا علیه چین استقبال کردند و با استناد به شمار فزاینده گزارشهای موثق در مورد نقض ادعایی حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین نسبت به رویه دولت پکن نسبت به اقلیت مسلمان اویغور ابراز نگرانی عمیق کردند.

وزرای خارجه استرالیا و نیوزلند از تحریم چین استقبال کردند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با این حال دولتهای استرالیا و نیوزلند در وضع تحریم علیه چین متحدان اروپایی و آمریکایی خود را همراهی نکردند. روزنامه گاردین دلیل این عدم همراهی را فقدان قانونی مشابه قانون ماگنیتسکی در استرالیا و نیوزلند عنوان نمود که وضع سریع تحریم ها علیه افراد و نهادها را به دلیل نقض حقوق بشر امکانپذیر می نماید. بعضی اخبار حاکی از آن است که دولت استرالیا قرار است در امسال پیش نویس قانونی مشابه را به مجلس این کشور ارائه کند.

وزرای خارجه دو کشور در بیانیه ای مشترک با انتقاد از چین از دولت پکن خواستند تا به کارشناسان سازمان ملل و سایر ناظران مستقل امکان دسترسی مناسب و نامحدود به سین کیانگ را اعطا نمایند.

در بیانیه مشترک وزرای خارجه استرالیا و نیوزلند آمده است: امروز دولتهای استرالیا و نیوزلند نگرانی عمیق خود را نسبت به شمار فزاینده گزارشهای موثق دال بر نقض فاحش حقوق بشر علیه اقوام اویغور و سایر اقلیت های مسلمان در سین کیانگ اعلام می نماید.

در ادامه این بیانیه ادعا شده که شواهد روشنی دال بر نقض فاحش حقوق بشر از جمله اعمال محدودیت ها بر آزادی مذهب، تجسس و دیده بانی جمعی، بازداشتهای فراقضایی در مقیاس وسیع، و همچین کار اجباری و کنترل موالید اجباری از جمله عقیم سازی وجود دارد.

لازم به ذکر است که این بیانیه مشترک پس از آن صادر شد که انگلیس و اتحادیه اروپا در اقدامی مشترک و هماهنگ با ایالات متحده و آمریکا علیه مقامات بلندپایه چین تحریم هایی همسو وضع کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1510

به "وزرای خارجه استرالیا و نیوزلند از تحریم چین استقبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه استرالیا و نیوزلند از تحریم چین استقبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید