مجلس افغانستان: بودجه 1400 توسط شورای امنیت ملی تنظیم شده است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس مجلس افغانستان مدعی شد که بودجه سال اقتصادی آینده این کشور توسط شورای امنیت ملی تهیه شد و وزارت دارایی در آن نقشی نداشته است.

مجلس افغانستان: بودجه 1400 توسط شورای امنیت ملی تنظیم شده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان گفت که وزارت دارایی این کشور نقشی در تدوین سند بودجه 1400 نداشت و شورای امنیت ملی و اداره امور ریاست جمهوری آن را تنظیم کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که صلاحیت های تمام ادارات در حال حاضر توسط اداره امور ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی تصرف شده و نهادهای دیگر نمادین هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رحمانی ادامه داد که هرچند ماده 42 اصول وظایف داخلی مجلس، اول بهمن را شروع تعطیلات زمستانی نمایندگان پیش بینی نموده اما مطابق ماده 99 قانون اساسی مجلس پیش از تصویب بودجه سال آینده نمی تواند به تعطیلات برود.

رئیس مجلس افغانستان تاکید نمود: انتظار داریم که دولت هرچه زودتر طرح جدید بودجه را با در نظرداشت پیشنهادات اصلاحی مجلس به این مجلس ارسال کند.

وی همچنین هشدار داد که اگر دولت پیش نویس بودجه را ارسال نکند، مجلس سند بودجه قبلی را بدون تغییر در آن تصویب می نماید که مسئولیت پیامدهای آن با دولت خواهد بود.

به گزارش آوا، مجلس افغانستان ابتدای هفته جاری برای دومین بار سند بودجه سال مال آینده این کشور را به دلیل نادیده دریافت پیشنهادات این مجلس رد کرد.

به گفته رحمانی در پیش نویس ارائه شده دولت 19 مورد تخطی وجود داشت و دولت در این طرح منیز وضوع یکسان سازی حقوق کارمندان دولت را نیز لحاظ ننموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1423

به "مجلس افغانستان: بودجه 1400 توسط شورای امنیت ملی تنظیم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان: بودجه 1400 توسط شورای امنیت ملی تنظیم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید