پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی از ابلاغ پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها خبرداد و گفت: این پروتکل باید در سه حوزه مراکز نمایشگاهی، غرفه داران و بازدیدکنندگان رعایت گردد.

پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش گروه اجتماعی مجله گوگل ایرانی به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی بهمن حسین زاده، در مورد پروتکل بهداشتی که برای برگزاری نمایشگاه باید رعایت گردد، گفت: این پروتکل توسط شورای سیاست گذاری مقابله با کرونا در نمایشگاه های بین المللی در سه حوزه عملکردی به تصویب رسیده که نخستین بخش آن مربوط به وظایف و اقداماتی است که باید توسط مراکز نمایشگاهی اجرا گردد.

وی گفت: ایجاد گیت ضد عفونی (محلول پاش) در درب اصلی نمایشگاه و درب ورودی سالن های نمایشگاهی، تامین تجهیزات مکانیزه مورد احتیاج جهت ضد عفونی کف، درب و سطوح سالن های نمایشگاهی و نیز ایجاد و تجهیز ایستگاه تب سنجی و غربالگری در محل درب های ورودی اصلی نمایشگاه و درب های ورودی سالن با همکاری عوامل هلال احمر و انتظامات از مهمترین بخش های این پروتکل بهداشتی استکه برعهده مراکز نمایشگاهی گذاشته شده است.

به گفته رئیس شرکت نمایشگاه بین المللی، مرکز نمایشگاهی در شرایط کرونا موظف است، با ایجاد غرف عرضه ملزمات بهداشتی نظیر ماسک، شیلد، دستکش و محلول های ضد عفونی در مبادی ورودی اصلی و نقاط مرکزی نمایشگاه، ملزومات مورد احتیاج بازدید نمایندگان و مشارکت نمایندگان را تامین کند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: تامین و استقرار تجهیزات مکانیزه ضد عفونی دست و کفش در مبادی ورودی یا خروجی سالن های نمایشگاهی، ایجاد دستگاه مرکزی پشتیبانی و تامین ملزومات و مواد ضد عفونی مورد احتیاج، تجهیز زیر ساخت ثبت نام آنلاین بازدید نمایندگان با امکان پرداخت و تهیه بلیط الکترونیک و استقرار تجهیزات کنترل هوشمند بلیط ورودی، ایجاد امکان بازدید مجازی نمایشگاه ها به وسیله پرتال و سایر رسانه های مجازی، برگزاری مراسم افتتاحیه بدون سخنرانی در سالن همایش و صرفا به صورت قطع روبان و نیز ایجاد غرف عرضه آب معدنی و نوشیدنی های استاندارد (پاکتی و قوطی) به تعداد مکفی در نقاط مختلف نمایشگاه از دیگر مواردی است که باید توسط نمایشگاه ها رعایت گردد.

وی ادامه داد: طبق این شیوه نامه بهداشتی مراکز نمایشگاهی موظف هستند کلیه روشویی های سرویس های بهداشتی را به شیر آلات چشم الکترونیک مجهزکرده و با افزایش تعداد روشویی های سرویس های بهداشتی و نیز با تجهیز آن ها به جا مایع دستشویی الکترونیک صنعتی، زمینه شیوع بیماری کرونا را در زمان برپایی نمایشگاه به حداقل برساند.

این مقام مسئول در مورد دیگر اقدامات مراکز نمایشگاهی نیز گفت: اختصاص درب های مستقل برای ورود و خروج بازدیدنمایندگان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: گشایش کلیه درب های ورودی و خروجی سالن های نمایشگاههی به منظور ایجاد جریان پایدار تهویه طبیعی در داخل سالن ها و همچنین فعالیت مسجد حضرت ابراهیم مطابق با پروتکل ابلاغی و مصوب مساجد از دیگر بند های شیوه نامه بهداشتی مصوب ویژه برگزاری نمایشگاه است.

به گفته حسین زاده، بخش دوم این پروتکل بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاه بوده که مربوط به وظایف محوله و بر عهده غرفه دار است، توضیح داد: بر این اساس. غرفه داران باید نسبت به مدیریت تعداد نفرات داخل غرفه متناسب با متراژ غرفه (12 مترمربع 2 نفر، 18 متر مربع 3 نفر، تا 30 متر مربع 5 نفر، از 30 متربه بالا به ازا هر 25 متر مربع مازاد 2 نفر) و نیز الزام افراد به استفاده از ماسک و دستکش اقدام نمایند.

وی آخرین بخش از شیوه نامه بهداشتی برگزاری نمایشگاه را مربوط به بازدید نمایندگان دانست و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه از ورود بازدید نمایندگان فاقد ماسک ممانعت و ثبت نام بازدید نمایندگان هم به وسیله پرتال یا سامانه ثبت نام به صورت آنلاین انجام می گردد. همچنین در شرایط شیوع بیماری کرونا امکان بازدید مجازی از نمایشگاه برای بازدید نمایندگان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کنترل و مدیریت ورود و تراکم تعداد بازدید نمایندگان در داخل سالن های نمایشگاهی و پذیرش بازدید نمایندگان متخصص و اطلاع رسانی عدم پذیرش بازدید نمایندگان عام از بند های مصوب این پروتکل بهداشتی است که بازدید نمایندگان باید نسبت به آن متعهد باشند.

لازم به ذکر است شیوه نامه بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاه از سوی شورای سیاست گذاری مقابله با کرونا در نمایشگاه، به تصویب رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1029

به "پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید