چرایی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بعضی پایگاه ها در عراق

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک تحلیلگر سیاسی علت عقب نشینی آمریکا از بعضی پایگاه های خود در عراق و انتقال به مناطق دیگر این کشور را تشریح کرد.

چرایی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بعضی پایگاه ها در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراقی امروز دوشنبه ابراز عقیده کرد که نظامیان آمریکایی از بعضی پایگاههای خود در عراق به این خاطر عقب نشینی کردند تا از واکنش عراقی ها به نقشه های جدیدشان جلوگیری نمایند. وی اضافه کرد آمریکا از یک طرف دست به اقدامات تنش آمیز می زند و از سوی دیگر از مقرهای نظامی خود در عراق عقب نشینی می نماید.

الکعبی که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می کرد، اضافه کرد آمریکا به سبب شیوع ویروس کرونا نظامیان خود را از عراق خارج ننموده است، به ویژه با توجه به اینکه ویروس کرونا به یک وبای همه گیر جهانی تبدیل شده و فقط در عراق شیوع پیدا ننموده بلکه آمریکا از نظر آمار بالای مبتلایان رکورد زده است.

وی اضافه کرد آمریکا نظامیانش را به سمت اماکن و فواصل دورتری از تیررس موشکهای مقاومت منتقل نموده است تا از واکنش عراقی ها به طرحهای جدیدش دور باشد به ویژه اینکه وزیر دفاع آمریکا و وزیر خارجه این کشور لحن خود را علیه عراق تشدید نموده اند و نیز باید به مقاصد پنهان آمریکا علیه گروههای مقاومت اشاره نمود.

این تحلیلگر گفت عراق باید توافقنامه یا معاهده بین المللی در سازمان ملل با طرف آمریکایی امضا کند به گونه ای که آمریکا را ملزم کند که دست به هیچ عملیات جنایتکارانه ای در داخل عراق نزند و تمام نظامیانش را بر اساس مصوبه مجلس عراق خارج کند. مصوبه اخیر مجلس عراق، دولت این کشور را ملزم به اخراج نظامیان بیگانه به ویژه آمریکایی نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 896

به "چرایی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بعضی پایگاه ها در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بعضی پایگاه ها در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید