ژاپن سفیر چین را احضار کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران : دولت جدید ژاپن سفیر چین در توکیو را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را نسبت به حضور کشتی های چینی در اطراف جزایر مورد اختلاف دو کشور اعلام کند.

ژاپن سفیر چین را احضار کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ آکیتاکا سایکی معاون وزیر خارجه ژاپن ضمن اشاره به بیانیه وزارت خارجه این کشور تاکید نمود سفیر چین در توکیو به وزارت خارجه ژاپن فرا خوانده شده است تا وی از دولت چین بخواهد از اعزام کشتی های خود به آب های اطراف جزایر مورد اختلاف دو کشور در شرق دریای چین خودداری کند.

بر این اساس تنش بین توکیو و پکن در ماه های اخیر بر سر مالکیت جزایر واقع در شرق دریای چین بالا گرفته است. اعتراض دولت ژاپن در حالی است که روز گذشته چهار فروند کشتی چینی وارد آب های اطراف این جزایر شده اند. گارد ساحلی ژاپن نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای گفت کشتی های چینی در 12 مایلی جزایر مورد اختلاف دو کشور در حال حرکت هستند.

مالک این جزایر می تواند از منابع نفتی معدنی و حق ماهی گیری در آبهای اطراف آن بهره مند گردد. گزارش ها حاکی است این برای بیست و یکمین بار متوالی از سپتامبر گذشته است که کشتی های چینی در اطراف جزایر مورد منافشه دو کشور دیده می شوند. وزارت خارجه ژاپن نیز اعتراض خود را به سفارت چین در توکیو ارسال نموده است.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای گفت کشتی های چینی به گشت زنی در اطراف آب های مربوط به این جزیره ها ادامه خواهند داد. تنش ها بین دو کشور زمانی بالا گرفت که دولت ژاپن در یازده سپتامبر 2012 تصمیم گرفت با عقد قراردادی سه جزیره از کل جزایر مورد اختلاف با چین را از مالک ژاپنی آنها خریداری نموده و آنها را ملی اعلام کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 665

به "ژاپن سفیر چین را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن سفیر چین را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید