کمپین تحریم فیسبوک کار دست زاکربرگ داد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خودداری زاکربرگ از برچسب گذاری مطالب دونالد ترامپ باعث راه افتادن موج اعتراضی گسترده ای به این شبکه اجتماعی شد. این موج که کارکنان خود شرکت در خط مقدم آن بودند، در ادامه با کمپین بزرگ StopHateforProfit# همراه شده که حالا بیش از 120 شرکت به آن پیوسته اند .

کمپین تحریم فیسبوک کار دست زاکربرگ داد

سازمان دهندگان این کمپین گروه های مردمی هستند که به خوبی پاشنه آشیل این شرکت یعنی تبلیغات را تشخیص داده و روی آن دست گذاشتند. فیسبوک پس از راه اندازی کمپین تحریم و پیوستن بیش از صد شرکت به آن پایان در برابر فشارها تسلیم شده و از این پس مطالب منتشر شده از سوی سیاستمداران که ناقض قوانین باشند را برچسب گذاری خواهد نمود. با این حال کمپانی این پست ها را دارای ارزش خبری دانسته و حذف نمی کند.

علی رغم عقب نشینی زاکربرگ از سیاست های اولیه ظاهرا کمپین سر متوقف شدن ندارد و به گفته بیزینس اینسایدر باعث سقوط 8 درصدی ارزش سهام شرکت شده؛ سقوطی که به معنی زیان 7 میلیارد دلاری برای مارک زاکربرگ است. از جدیدترین شرکت هایی که برنامه های تبلیغاتی خود در فیسبوک را به صورت موقت متوقف نموده اند باید به کوکاکولا، ورایزن و هوندا اشاره نمود.

هنوز معین نیست این کمپین تا چه زمانی با این سرعت به جذب اعضای جدید ادامه می دهد اما ادامه آن حتی در کوتاه مدت هم فیسبوک را متحمل خسارت هنگفتی خواهد نمود چرا که تقریبا صد در صد درآمد این شرکت ناشی از تبلیغات است و در سه ماهه اول امسال از این همین راه 17.4 میلیارد دلار به جیب زده اند.

همین عامل باعث شده تیم تبلیغات شرکت به سرعت برای جلب رضایت مشتریان دست به کار شده و به آنها تضمین دهند که دغدغه هایشان در خصوص برچسب گذاری تصاویر و اصلاح سیاست ها را جدی می گیرند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1065

به "کمپین تحریم فیسبوک کار دست زاکربرگ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین تحریم فیسبوک کار دست زاکربرگ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید