گردشگری در یک سال اخیر از حاشیه به متن آمده است، لزوم تشکیل معاونت گردشگری در سفارتخانه های ایران

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مونسان در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری را از حاشیه به متن آورده و باعث فعال شدن این حوزه شده است.

گردشگری در یک سال اخیر از حاشیه به متن آمده است، لزوم تشکیل معاونت گردشگری در سفارتخانه های ایران

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به رأی مثبت مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی و فرصت مناسب به وجود آمده برای ارتقای عملکرد این سازمان، توضیح داد: شرایط پیش­رو فضای مساعدی را برای نقش آفرینی گردشگری به عنوان یک صنعت پویا در اقتصاد کشور، فراهم آورده است.

او با تأکید بر اینکه اثربخشی و پویایی گردشگری در پیشبرد اهداف کشور مسئله ای غیرقابل کتمان است، اضافه کرد: در شرایطی که آمریکا جنگ مالی را با ما شروع نموده، وزارت گردشگری می تواند نقش ویژه را در روبرو با این شرایط ایفا نماید و ما می توانیم از راستا گردشگری ارتباطاتمان با کشورهای اروپایی،مالی و آسیایی بیشتر کنیم و در شرایطی که احتیاج به ارزآوری برای کشور داریم و شاید نفت ما تحریم گردد، گردشگری یکی از اهرم های مهمی است که می تواند به ما یاری شایان توجهی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: آقای مونسان از روزی که وارد سازمان میراث فرهنگی شده است با عشق و علاقه اقدامات این حوزه را پیگیری می نماید و در این بازه زمانی در مجموعه گردشگری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل سازنده میان سازمان میراث فرهنگی و فراکسیون های تخصصی مجلس در این حوزه، ادامه داد: پیش از ورود مونسان به این سازمان، گردشگری در حاشیه بود و حاشیه هایی را ایجاد می کرد و مجلس به این مسئله معترض بود، اما با حضور وی این حاشیه ها جمع شد و گردشگری از حاشیه به متن آمد.

او با تأکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند در توسعه گردشگری تمام اقدامات لازم را انجام دهد، ادامه داد: در جلسه ای که با وزیر امور خارجه داشتیم تأکید کردیم که سفرا می توانند نقش قابل اتکایی در صنعت گردشگری کشور ایفا نمایند و حضور معاونان گردشگری در کنار سفرا می تواند تحول ساختاری مناسبی را در شناساندن گردشگری کشور در عرصه بین الملل صورت دهد.

او گفت: محمد محب خدایی معاون گردشگری این سازمان نیز همچون مونسان از زمان ورود با علاقه مندی کار خود را دنبال نموده و در حوزه عملکرد خود فعال است اما بسیاری از ابزارها در دستان آن ها نیست و همه دست اندرکاران باید کوشش نمایند تا شاهد توسعه صنعت گردشگری کشور باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 258

به "گردشگری در یک سال اخیر از حاشیه به متن آمده است، لزوم تشکیل معاونت گردشگری در سفارتخانه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در یک سال اخیر از حاشیه به متن آمده است، لزوم تشکیل معاونت گردشگری در سفارتخانه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید