گفتگوی میشل عون با اعضای مجلس برای انتخاب نخست وزیر جدید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، میشل عون برای انتخاب نخست وزیر جدید لبنان با اعضای مجلس مشورت می کند.

گفتگوی میشل عون با اعضای مجلس برای انتخاب نخست وزیر جدید

میشل عون رئیس جمهوری لبنان به منظور انتخاب نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، این هفته رایزنی ها و مشورت هایی را در سطح مجلس انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، پس از اینکه سعد حریری روز گذشته استعفای کتبی خود را در کاخ ریاست جمهوری بعبدا تقدیم میشل عون کرد، عون با مشورت های مجلسی در هفته جاری نخست وزیر مکلف را انتخاب خواهد کرد.

منابع نزدیک به میشل عون اعلام کردند، حریری در خصوص استعفای خود هیچ گونه هماهنگی با رئیس جمهور به عمل نیاورده بود.

بنابر اعلام این منابع، حریری درخواست هایی را در خصوص دولت آینده مطرح کرده است که قابل اجرا نیست اما در هر حال روند قانونی در این خصوص انجام خواهد شد.

درهمین ارتباط سزار ابی خلیل از اعضای فراکسیون مجلسی لبنان قوی که به رئیس جمهور نزدیک است، گفت: استعفای حریری نه با جریان آزاد ملی و نه با میشل عون هماهنگ نشده بود و حریری گزینه های دیگری را مطرح نکرد.

وی افزود: استعفای حریری موجب تقویت مشارکت نشده و در جهت درست انجام نگرفت در هر حال جریان آزاد ملی، نخست وزیر آینده را از طریق رایزنی با رئیس جمهور تعیین خواهد کرد و در این خصوص موضع روشنی خواهد داشت مهم این است که دولت آینده بتواند با فساد مبارزه کند و در جهت تولید گام بردارد.

ابی خلیل با بیان اینکه ما برای تحقق مجموعه اصلاحات مبارزه کرده و آن را در دولت مطرح نمودیم، گفت: مجموعه اصلاحاتی که حریری مطرح نمود به نوبه خود دستاورد به شمار می آید و جوابگوی خواسته های ما بود و معتقدیم دولت باید آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد: احتمال دارد فردا (پنجشنبه) نشستی در خصوص اجرای طرح اصلاحات اقتصادی برگزار شود.

فراکسیون مجلسی لبنان قوی از سوی جریان آزاد ملی به رهبری جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تشکیل شد و حامی رئیس جمهور است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 495

به "گفتگوی میشل عون با اعضای مجلس برای انتخاب نخست وزیر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی میشل عون با اعضای مجلس برای انتخاب نخست وزیر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید