گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، نماینده مردم شهرستان های سمتان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از آنچه کندی در اجرای پروژه های تامین آب در این استان می خواند؛ گلایه کرد.

گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران-منطقه سمنان، احمد همتی در جلسه شورای اداری و توسعه مالی، دانش بنیان و رونق فراوری اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر و بهره برداری از سدهای استان از مهمترین نیازهای ضروری استان است اما با وجود تصویب این پروژه ها روند اجرایی شدن آنها بسبار کند به پیش می رود .

وی بر لزوم تسریع در اجرایی شدن این طرح ها تاکید و توضیح داد: بعضی از این پروژه ها دارای ردیف بودجه هستند.

عضو اصلاح طلب مجلس دهم ادامه داد: انتظار می رود روند تکمیل و اجرای سدهای فینسک، روزیه، نمرود و کالپوش و مهمتر از آنها طرح انتقال آب خزر به استان با شتاب بیشتری پیگیری گردد.

همتی از تامین منابع آبی به عنوان پایه و اساس توسعه استان، نام برد و اضافه کرد: گستردگی جغرافیایی و وسعت بالا، منابع طبیعی و معدنی جذاب، نیروی انسانی ماهر و متخصص و موقعیت ممتاز جغرافیایی و... از مهمترین مزیت های استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه های علمی و فناوری برخوردار است اعلام نمود: زیرساخت های درخور توجهی در بخش های مختلف و از جمله در این حوزه در استان وجود دارد که باید تقویت بیشتری شوند.

نماینده سمنان به تمجید از عملکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در چند سال اخیر پرداخت و گفت: دکتر ستاری دیدگاه های مثبتی در این بخش دارند که این دیدگاهها نتایج خوبی هم برای فعالان این بخش به دنبال داشته است. ضمن اینکه عدم اتکا به بودجه یکی از رویکردهای پیروز در این معاونت در چند سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به ساختمان اداری فرسوده بنیاد نخبگان استان اضافه کرد: انتظار می رود با ساخت فضای اداری مناسب که از مطالبات استان است زمینه رشد بیشتر این بنیاد در استان فراهم گردد ضمن اینکه سمنان می تواند در حوزهICTبه عنوان استان پایلوت در اجرای پروژه های ملی نقش مهمی در گسترش طرح های فناورانه ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 323

به "گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه نماینده سمنان از روند کند اجرای پروژه های تامین آب استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید