22 درصد حوادث سایبری، حمله باج افزاری است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، حملات باج افزاری 22 درصد از کل حوادث امنیتی سایبری گزارش شده در نیمه اول سال 2021 را تشکیل می دهند و آموزش وپرورش تا حد زیادی تحت تأثیر حوادث امنیت سایبری قرارگرفته است.

22 درصد حوادث سایبری، حمله باج افزاری است

حمله سایبری حمله به یک رایانه، شبکه رایانه ای یا اطلاعات ذخیره شده در یک شبکه است. این حمله می تواند انگیزه های مختلفی داشته باشد. بعضی از نفوذگران در پی غیرفعال کردن سیستم رایانه و بعضی دیگر در پی به دست گرفتن کنترل آن هستند. با این حال عده ای قصد دارند به سیستم نفوذ نموده و اطلاعات را به سرقت برده یا نابود نمایند. اگرچه حملات سایبری اغلب سازمانها را هدف قرار می دهند اما اشخاص عادی هم از حملات سایبری در امان نیستند.

حملات باج افزاری (ransomware) این روزها بیشتر رایج شده است و هیچ شرکتی هم از این حملات مصون نیست. باج افزار نرم افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن ها قفل گذاری می نماید. این حملات پرونده های شما را رمزگذاری می نماید و داده های گران بهای شمارا برای اخذ باج، نگه می دارند. این کار با وسوسه کردن کاربران در دانلود یک پیوست یا باز کردن یک لینک انجام می گردد. با دانلود پیوست، بدافزار را در دستگاه خود نصب می کنید.

تجزیه وتحلیل شرکت سایب سیف از داده های دفتر کمیسیون اطلاعات (ICO)، که به وسیله پلیس فتا منتشر شده، تعداد و ماهیت نقض های امنیت سایبری بریتانیا را که در سال 2020 و 2021 به این سازمان گزارش شده است را آنالیز کرد. تا به امروز فیشینگ در بیشتر حوادث مقصر بوده و 40 درصد از موارد نقض امنیت سایبری گزارش شده به ICO را تشکیل داده که نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش یافته، با این حال، حملات باج افزار در حال افزایش است. در سال 2020 حملات باج افزار تنها 11 درصد از موارد نقض امنیت سایبری را شامل می شد که در نیمه اول سال 2021 به 22 درصد افزایش یافته است.

آموزش وپرورش با تحمیل 32 درصد از حملات باج افزاری در نیمه اول سال 2021 بیشترین ضربه را به خود اختصاص داده است. درحالی که این اندازه در مدت مشابه سال قبل 11 درصد بوده است. شتاب بسیاری از مدارس برای انتقال به آموزش از راه دور سبب افزایش حملات منجر به از دست دادن دروس، سوابق اقتصادی و داده های آزمایش COVID-19 در مدارس شد. در مارس 2021، همه 17 مدرسه در Cambridge Meridian Academies Trust در پی حمله باج افزار با اختلال روبرو شدند.

خرده فروشی ها و شرکت های تولیدی همچنان هدف اصلی حملات سایبری هستند و 20 درصد از کل حوادث گزارش شده در نیمه اول سال 2021 را تشکیل می دهند. خرده فروشان به طور فزاینده ای حجم زیادی از داده های مشتریان را در اختیار دارند و از کانال های دیجیتالی برای رقابت پذیری استفاده می نمایند که منجر به افزایش خطر حملات سایبری می گردد.

اوز آلاشه، مدیرعامل CybSafe، می گوید: باج افزار در حال حاضر یک تهدید مهم امنیتی است که طی سال گذشته به طور فزاینده ای افزایش یافته است. حملات اخیر به سازمان های دولتی و خدمات درمانی نشان می دهد که چنین حملاتی چقدر می تواند ویران گر باشد. در آموزش وپرورش، انتقال سریع به آموزش از راه دور حفره های جدیدی در دیواره دفاعی مدارس ایجاد نموده است و باندهای باج افزار جهت بهره برداری از آن ها بسیار مسرور شده اند. برای مقابله با این تهدید، ما باید فراتر از آموزش ها و تمرینات امنیتی حرکت کنیم و اگر می خواهیم تغییر رفتاری واقعی را تجربه کنیم باید جنبه انسانی امنیت سایبری را هم درک کنیم. این رفتارها پایه و اساس دفاع ما در برابر چنین تهدیدهای مخربی هستند و اهمیت آن ها طی سال های آینده بیشتر خواهد شد،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1747

به "22 درصد حوادث سایبری، حمله باج افزاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 درصد حوادث سایبری، حمله باج افزاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید